Nero herkent dvd-brander niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

KweeniE

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2002
Aangezien m'n oude brander kapot was, heb ik een nieuwe gekocht, de NEC 3540.
De computer herkent de hardware wel en hij leest ook cd's dus dat is geen probleem. Maar nou wil ik branden en daar moet hij ook aangegeven als brandstation en dat lukt niet. IK gebruik Nero 5 voor het branden en heb hier nog nooit problemen mee gehad met m'n oude brander van Aopen.
Als ik aangeef onder autodetecteren cd-rom, dan kan hij hem niet vinden, ik weet niet precies welke combinatie ik moet invoeren. De brander staat in het scherm (onder extra's - autodetecteren cd-rom) wel onder de niet ondersteunde cd-rom stations, maar hem installeren dat lukt niet.
Ook bij het ingeven van type bus SCSI (volgens mij klopt dat wel, het is het enige cd-rom station dat ik heb) en opdrachtenset 'old NEC' kan hij hem niet identificeren.

Waarschijnlijk doe ik iets kleins verkeerds, maar ik weet niet wat, iemand anders wel? Ik zal eerst eens proberen een Nero 6 te installeren.
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Je zal een nieuwe versievan Nero moeten installeren,Nero 5 ondersteunt de NEC niet.

Yeps, heb nu Nero 6 en daar doet ie het goed mee. Het rare is wel dat ik alleen kan branden met 10x speed, maar ik zal hopelijk nog wel een manier vinden om dit te veranderen.

Weet iemand toevallig hoe ik hem kan instellen op minder snel branden. Nero geeft aan dat ie alleen maar op 10x kan, maar daardoor mislukken heel veel cd's.
Ik brandde altijd op 4x en dat ging vrijwel altijd goed, alleen die optie kan ik op de één of andere manier niet meer kiezen, hij staat vast op 10x.

Als je zover bent om te branden en je op BURN drukt , kan je daar je snelheid instellen.

Ja, maar dat kan dus helaas niet. Als het zo makkelijk was geweest. Iemand nog een andere optie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan