nero herkent mijn recorder niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra-1

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik heb Nero 7.0.5.4 en als ik een cd wil branden gaat dat niet omdat hij mijn recorder niet herkend. Er staat onderaan in het scherm waar ik de liedjes moet selecteren om te branden "image recorder" weet iemand hoe dit komt. Als ik naar apparaatbeheer ga daar staat hij wel in.

Groetjes, Sandra

Hallo,

Bedoel je met dir de map waar de oorspronkelijke nero in staat?

Groetjes, Sandra

Ik heb dat bestand uitgepakt in de map "core" en toen ik het wou uitpakken werd er gevraagd "het volgend bestand bestaat al CD ROM.CFG, huidig bestand uitpakken?
Ik heb op ja geklikt en ik heb nero terug opgestart maar het is nog steeds hetzelfde.

Wordt de recorder wel herkent in apparaatbeheer?

Zoja, dan kun je proberen om je Nero versie te upgraden, de eerste Nero7 versies waren nogal brak, zo nee, dan zul daar eerst iets aan moeten doen.

Dat bestandje wordt gebruikt indien je een Nero oem versie hebt gekregen bij de aanschaf van een dvd of cdrom recorder, en specifiek is voor die recorder, als je er dan een andere in zet wil dat meestal niet zonder dat bestand.

Ik heb ondertussen al verschillende programma's geprobeerd om een cd te kunnen branden maar geen enkel progr doet het omdat mijn recorder niet word herkend. Wie kan mij helpen aub?
PS. Everest vind hem wel :

Apparaateigenschappen
Soort Besturingssoftware LITEON CD-ROM LTN526
Datum Besturingssoftware 1-7-2001
Versie Besturingssoftware 5.1.2535.0
Leverancier Besturingssoftware Microsoft
INF-Bestand cdrom.inf
Hardware Identificatie IDE\CdRomLITEON_CD-ROM_LTN526____________________YH0X____
Lokatie-informatie 0

Groetjes, Sandra

Ik heb ooit al heel veel cd's gebrand met dezelfde computer en na het herinstalleren van Windows XP gaat het ineens niet meer.Veel ken ik van hardware niet af maar ik heb een cd-rom maar ook één waar ik altijd mijn cd's mee heb gebrand.
Op het eerste waar ik een cd-rom in kan steken dat is ook de bovenste daar staat op DVD-rom compact DISC en de tweede die er juist onder zit daar staat op 52x max www.liteonit.com.
Hopelijk kun je er een beetje aan uit...

Wat ik er misschien ook nog bij kan vermelden ik weet niet of dit van belang is dat ik bij apparaatbeheer bij overige apparaten een paar gele vraagtekens heb staan nl

Apparaatbronnen
Ethernet-controller
IRQ 12
Geheugen EE083000-EE0833FF
Poort D800-D807

Multimedia-audiocontroller
Apparaatbronnen
IRQ 12
Geheugen EE000000-EE07FFFF

Multimedia-audiocontroller
Apparaatbronnen
IRQ 11
Geheugen EE081000-EE081FFF
Poort DC00-DCFF
Poort E000-E07F

SM-buscontroller
Apparaatbronnen
IRQ 11
Poort 5000-500F
Poort 5020-502F
Poort 6000-601F

Ghè, ghè, je zult toch eerst alles installeren om dat beestje goed te laten draaien, en je zult die DVD writer ook eerst aan de praat moeten krijgen wil je überhaupt een cd te kunne schrijven.

Doe de driver cdrom van de computerleverancier in de cdromdrive, klik rechts op die vraagtekens en laat windows er de drivers voor zoeken, tevens zul je ook de chipsetdrivers en de atapi/ata drivers moeten installeren om die dvd te laten werken.

Maar ik heb daar geen drivers van en ik heb dat ook nog nooit moeten doen en ik heb Windows XP al zo dikwijls herinstalleerd.

sandra-1 zei:
Maar ik heb daar geen drivers van en ik heb dat ook nog nooit moeten doen en ik heb Windows XP al zo dikwijls herinstalleerd.

Waarom je windows zo vaak moet herinstalleren snap ik niet, mijn XP draait vanaf 2001, wel geupdate en repair installs gedraaid, maar wezelijk de eerste install.

Waarom wilde dat deze keer niet goed gaan, dan?
Dan zul je, met de XP cd in de drive, de drivers op die cd moeten laten zoeken, als dat eerder werkte zal het nu ook moeten werken, lijkt mij.

Sorry dat ik dit nog even vraag maar hoe moet ik dat doen met die cd-rom van Windows XP zou u dat nog even kunnen uitleggen?

sandra-1 zei:
Sorry dat ik dit nog even vraag maar hoe moet ik dat doen met die cd-rom van Windows XP zou u dat nog even kunnen uitleggen?

Als je van je gele vraagtekens af wilt, windows de drivers laten zoeken op deze cd rom.

Maar is het het verstandiger om in windows met die cd een upgrade uit te voeren? dat is een repairinstall waarbij hij hopelijk deze keer wel alle drivers installeerd.

Hier nog wat nuttige tips.

http://www.schoonepc.nl/instal/setup.html

http://www.schoonepc.nl/instal/drivers.html

Laatst bewerkt:
Alle gele vraagtekens zijn nu weg, behalve bij "spelpoort voor creatve" staat een uitroepteken en als ik naar eigenschappen ga staat er
"dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt (code 12)
als u dit apparaat wilt gebruiken moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen"

Zou dit de oorzaak kunnen zijn dat Windows mijn recorder niet herkent want in begin van deze topic had ik gezegd dat Nero mijn recorder niet herkende maar het blijkt nu dat het niet alleen Nero is die mijn recorder niet herkend maar dat het met alle programma's is waar ik een cd mee wil branden.

En ook moet ik nog even verbeteren dat ik gezegd had dat ik maar 1 recorder in mijn systeem heb, maar het zijn er 2.
Die helemaal vanboven zit staat op DVD rom en daar heb ik ook altijd mijn cd's mee gebrand en op de andere die er juist onder zit staat op 52x Max www.litonit.com
En als ik bij apparaatbeheer kijk bij Dvd-/cd-rom-stations dan staat er dit in LITEON CD-ROM LTN526

Hopelijk is dit duidelijk genoeg anders vraagt u het maar en zal zo goed mogelijk proberen om een duidelijk antwoord te geven want hier ken ik echt niet zoveel van:D

Hoe komt het dat de gele vraagtekens nu weg zijn?
de drivers geinstalleerd of een repairinstall uitgevoerd?

Die spelpoort is niet belangrijk, of je moet een gamepad of oudere joystick gebruiken en spelletjes spelen.

Zou het een groot bezwaar zijn om eerst in de bios de ACPI funktie aan te zetten en daarna windows opnieuw erop te zetten?

Als de ACPI funktie aanstaat in de bios, heb je ook geen problemen meer dat er geen bronnen meer zijn, en een verse install zal dan hopelijk alles goed installeren zodat je weer gebruik kunt maken van je brander, overigens heb je er maar één, de Lite-on is een cd lezer zoals ik eerder aangaf.

Ik heb de drivers geinstalleerd.
Zou je me dan uit kunnen leggen hoe ik in mijn bios kom en wat ik dan juist moet doen want ik ben daar nog nooit ingeweest.
Als er echt geen andere mogelijkheid bestaat dan zal ik Windows wel opnieuw moeten installeren, maar alleen als het echt niet anders kan.

Bij opstarten staat linksonder de toets aangegeven waarme je de biossetup kunt uitvoeren, maar het lijkt mij verstandig om eerst de manual van de computer door te nemen, daar staat het immers allemaal in.

Maar dat heeft alleen zin als je opnieuw gaat installeren, anders zal windows denkelijk niet eens opstarten.

Maare, heb je geen kennis die kennis heeft van computerkennis?:D

Want dit zal anders een langdurig proces worden, ook als dat je enige computer is waarmee je kunt werken, en ermee op internet, in het bijzonder helpmij, kunt komen.

Op deze site vind je er wel wat meer over.

http://www.schoonepc.nl/instal.html

Tevens kan ik je aanraden om ermee naar een degelijke computerwinkel te gaan om dit probleem op te lossen, daar het moeilijk is om op afstand iemand gelijk een computerdeskundige te maken van een computergebruiker valt niet mee.

Weet je wat ook raar is, dat soms terwijl de lade van de cd brander ineens opengaat maar ik kan hem wel niet meer terug dicht doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan