Nero leest geen 800 mb???

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZithaM

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Als ik in mijn brander een cd leg die 800 mb groot is dan leest Nero (versie 5.5.10.35 bundled) hem niet als 800 mb. Bij info medium-informatie geeft ie aan dat de beschikbare capaciteit maar 703 mb is.:confused: Wil ik een bestand gaan branden dat groter is dan 700 mb dan vraagt ie of ik definitief wil afsluiten ivm te weinig ruimte.:( Bij Voorkeuren kan ik alleen maar aantal minuten ingeven, geen mb's.:rolleyes:

Weet iemand of er een bepaalde instelling is waardoor ie het wel kan lezen?? Of kan misschien mijn brander (Benq 48x16x48) het niet aan???

Zitha

geldt dat voor die ene CD of ook andere (uit dezelfde verpakking) en heb je al eens een ander merk geprobeerd?

Ik heb even rondgesnuffeld, maar ik kan geen directe oorzaak vinden voor de niet-herkenning, zodat ik even niet verder kom dan een "bad" medium......................

Je recorder is oke (qua specs), Nero ondersteunt je recorder, je hebt de laatste Neroversie, dus............ ???

Ik heb bewust even de laatste versie van Nero gedownload. De cd's die ik gebruik zijn van Dixons, waren voorlopig de enige die ik kon vinden in 800mb.

Ik vind het ook zo raar dat nero bij medium-info/schijfcapaciteit weergeeft:
Totale capaciteit 0:00.00 0Mb
Beschikbare capaciteit 79:57.74 703Mb

Ik moet zeggen dat ik met Nero totaal geen problemen heb, ik vind het een goed programma.

Zitha

heb je de "Pepsiproef" al gedaan ?

Stop 't ding eens in je brander en "kijk" met Windows "deze computer", etc. etc. naar de schijf (i.p.v. met Nero). Wat geeft Windows aan?

Ik heb twee verschillende cd-rom's via Deze Computer bekeken maar er wordt niets weergegeven. Ook als ik via de rechter muisknop naar eigenschappen kijk wordt er geen aantal weergegeven. Als ik via InCD kijk wordt er bij beide cd 648Mb of 679.477.248 bytes weergegeven.

Vreemd, je moet toch kunnen zien hoeveel ruimte er op een cd zit, of zal je hem dan, net als vroeger met een diskette, moeten formateren???

Hoi, ik heb het net even geprobeerd en nero geeft inderdaad 703 mb aan op een lege cd van 800 mb. Met het branden van 800 mb heb ik nog geen problemen gehad dus erg is het niet. Ik brand wel op volgende manier:

http://www.thatswrite.com/support/90nero.htm

groetjes

Als je het in z'n algemeen bekijkt komt het er denk ik op neer dat de programma's nog niet verder gaan dan 700Mb :). Met andere woorden, 800Mb kennen ze nog niet. En volgens mij zijn de cd's van dat formaat nog niet zo lang uit. De 650Mb verdwijnen via acties uit de schappen. Ik denk dat we gewoon even geduld moeten hebben totdat de software er op is aangepast:p.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan