nero niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

taeser

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
hoi,

Ik heb nero 7.0.1.4b. Ik wil mp3`s branden als audio cd. Ik sleep dus mijn bestanden die ik wil branden van rechts naar het linkerscherm. Als ik de bestanden die in het linkervak staan afspeel (met knop linksonder) hoor ik bij de meeste nummers Overslaande stukken zitten. Ook als ik de cd brandt dan hoor ik precies hetzelfde. Speel ik de nummers af die nog rechts staan (in media player) zijn de nummers nog goed. Dus met het omzetten van rechts (mp3) naar links gaat iets mis.

Als ik de nummers via extra's - bestanden coderen -, omzet naar "wav" en deze dan brandt , dan gaat alles goed. Met versie 6 nooit problemen gehad !

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn ?

gr leon

zal weinig invloed hebben volgens mij.
aangezien hij ook al problemen heeft met zijn ingebouwde player.

lamp zei:
zal weinig invloed hebben volgens mij.
aangezien hij ook al problemen heeft met zijn ingebouwde player.

Juist, voor het branden gaat het al mis, Precies bij het omzetten van rechts naar links.

gr leon

Doe het eens zonder Mediaplayer.
Start Nero Start Smart, kies voor muziek-cd branden, voeg je mp3 toe.
Brand naar een rewritable en kijk hoe het gaat.

ehm....... installer nero 6 laatste versie en alles werkt gewoon, die versie 7 is echt niks..... maar dat is mijn mening
:evil:

D'r is 1 ding wat ik niet goed begrijp. Je schrijft bovenin dat je de mp'3's als muziekcd wil gaan branden en dan van rechts naar links sleept. Dan ontstaat links het "haper"probleem.

Als je de bestanden eerst omzet naar WAV, zo schrijf je in je vraag, dan gaat het allemaal wel goed.

Wat ik nu even niet begrijp is WAT voor een muziek CD jij maakt tijdens de poging dat het fout gaat. Volgens mij codeert Nero de bestanden precies hetzelfde als je kiest voor het maken van een muziekcd, m.a.w, wat je in eerste instantie doet is hetzelfde als wat je in 2e instantie doet. Het enige verschil zit er m.i. in dat je bij poging 2 de nummers handmatig codeert terwijl bij poging 1 Nero het automatisch voor je doet. M.a.w. volgens mij doet Nero in principe 2x hetzelfde.

Tenzij jij bij poging 1 mogelijk per ongeluk niet hebt gekozen voor het maken van een muziekcd? Zou dat kunnen?

Laatst bewerkt:
hoi,

Pasja, Ik begrijp het ook niet goed waarom er bij het slepen naar links iets fout gaat.
Ik kies zeker voor audio cd maken. Als ik dus voor de 2de optie kies via extra en dan coderen dan zet nero de nummers op de harde schijf, en heb je die map op dat moment in nero in het rechtervak "open" staan , zie je ook dat ze erbij geplaatst worden. Het zijn dan "wav" bestanden . Sleep ik deze dan naar links dan is er niets aan de hand.

Mischien idd nero 6 er terug opzetten , kijken wat die doet. Heb ik nooit dit probleem meegehad.

Alvast bedankt voor het meedenken.

gr leon

Tja, dan zou het misschien aan te raden zijn om eens op de site van Nero te snuffelen. Daar ik ervan overtuigd ben dat 2x hetzelfde gebeurt (met als enige verschil een automatische Nero actie versus een handmatige gebruikersactie) zou het misschien kunnen zijn dat de automatische interface van Nero 7 op dit punt een bugje heeft die inmiddels door een patch is verholpen. Nero 7 is er immers nog maar kort.
Mogelijk hoef je helemaal geen energie te stoppen in het snuffelen op de site, want als idd. een bugje in de eerste versie(s) heeft gezeten is die inmiddels alweer verholpen door Nero 7.XXXXXX Heb je de allerlaatste 7.XXXXXX al gedownload ? (en dan bedoel ik uiteraard niet het hele progje, maar slechts de update)

Laatst bewerkt:
hoi,

Er gebeurd in principe 2 maal hetzelde ja. Alleen de 2de manier is wat omslachtiger maar dan gaat het wel goed. Heb wel de laatste versie maar zal toch nog eens kijken op nero site.

gr leon

Laat het nog even weten als het kan, ik denk dat andere 7 gebruikers je dankbaar zullen zijn...........

hoi,

Heb op de site rondgekeken en ik heb dus het bestand van 106 mb gekozen. Volgens mij is dat het updatebestand.
Maar er is meer aan de hand. Ik heb nero 6 er terug op gezet en hierbij ondervind ik nu precies hetzelfde probleem als met 7. Vroeger nooit problemen mee gehad. Dat wordt dus een diepgravend onderzoek. :rolleyes:

gr leon

Je hebt toch niet heel per ongeluk recentelijk nog een 2e brandprogje op je pc geinstalleerd (van Adaptec of zo......?)

en nee, ik denk dat je een te groot bestand gedownload hebt. Dat zal wel het volledige progje zijn. Nero komt regelmatig (maandelijks of zo) met een update die wat kleiner is (10 mb of zo..?) Die update gooi je over een bestaande installatie.

Laatst bewerkt:
hoi,

Ik heb op de site van nero enkele cleantooltjes gedownload voor het verwijderen van nero 6 en 7 en een drivercleantool .
Omdat ik nu wel helemaal "blanco" met nero ben begonnen en hem opnieuw heb geïnstalleerd werkt het nu wel weer als vanouds!!!

Heb wel de "oude" 6 geïnstalleerd. ;)

groetjes leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan