nero OEM <--> burning rom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolanda_2008

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Berichten
42
Vraagje, bij mijn pc heb ik geinstalleerd gekregen Nero OEM (nero express), dit is niet hetzelfde als nero burning rom (denk ik). Kan iemand mij uitleggen wat precies het verschil is tussen die twee?
 
Volgens mij zitten in beide wel zo'n beetje dezelfde functies alleen is nero express gebruiksvriendelijker.
 
en waarom zou dat niet hetzelfde zijn.
je hebt bij jouw brander een oem versie gehad van nero zoals zoveel brander merken dat doen.
ja niet alles kan wat je met de volledige versie kunt doen maar is zeer geschikt voor het branden.
De betaalde versie heeft iets meer mogelijkheden....maar als je het verschil niet weet dan mis je het ook niet.:D
 
als het versie zes of hoger is dan kun je er ook dvd mee branden.
 
Nero burning is de originele versie van nero en OEM is goedkoper versie die vaak bij het kopen van PC er bij geleverd word.
In OEM versie zit geen nero buring in.
 
Laatst bewerkt:
het is versie 6.6.0.15 (nero express 6) Hier moet het mee lukken, dus. Maar als ik nero vision express download, krijgik een andere (lijkt het) dan als je nero burning rom hebt. Klopt dit?
 
Nero buring is een complete versie en de OEM niet.
Voor de rest kan je alle progr. die voor OEM nodig heeft, gewoon download.
OEM is gewoon een goedkoper versie.
 
Laatst bewerkt:
Wat heb ik dan allemaal nodig zodat hij het wel doet??
Ik ben nu nero vision express weer aan het downloaden, had het eraf gegooid).
Maar wat heb ik nu nog meer nodig??
 
Dat ligt eraan wat je wilt gaan doen.
Nero express is gewoon goed genoeg om te branden net als nero burning rom.
Nero vision express is voor film bewerking.
 
Ik wil wel graag de film bewerken. Een menu maken enzo. Lijkt me wel handig. Toch? Anders speelt je dvd speler hem niet af, als je geen menu hebt.???
 
Nou heb ik dus weer Nero vision express 3 SE gedownload. Krijg ik als ik het opstart alleen te zien....make cd.....make slide show......capture video to hard drive......open save project or disk image..

Wat moet ik nu doen???? Ik wil een dvd zelf maken. met menu enzo.
 
Dat begint hier:
Nero_vision_start.gif


En dan ga je verder met film toe te voegen (eerste in de rode kader) of eerst nog een filmpje samen te stellen dat je dan toevoegt (tweede in de rode kader).
Nero_vision_start_addvid.gif


Je wordt verder door de wizard geleid en is het allemaal heel gebruiksvriendelijk:)

James:)
 
Maar dat is dus het prbleem, ik zie 'Make dvd' niet staan!!! Ik zie het niet staan op de plek zoals het aangegeven is. Nergens staat het.

Staat er bij mij iets niet ingesteld ofzo? Ik weet het zelf echt niet meer, ik heb al zoveel geprobeerd.
 
Heb jij feitelijk wel een DVD-brander?:D
Staat er 1 van onderstaande logo's op je lade?
DVD.gif


James:)
 
Laatst bewerkt:
Dat is een hele goeie vraag :D

Daar moet ik even over nadenken :confused:

Ik zit nu niet achter de pc (ben aan t werk). Ik zal straks voor de zekerheid even kijken, maar ben vrijwel zeker dat we een dvd brander hebben. (dat hebbben we toen we 4 maanden geleden de nieuwe pc kochten, wel aangegeven).
Ik kijk straks wel even op de bon(pc is samengesteld).

Dus ik denk dat dat dus niet opgaat, dat we geen dvd brander hebben. Wat kan het anders zijn?
 
Gooi al die OEM-stuff er eens af en zet Nero 6 er eens op.
De laatste nieuwe wel te verstaan he;).
Dat kan je hier.

James:)
 
Dus de oem versie eraf? Dat betekent alles van nero? Errst eraf halen, dan downloaden?
Ik ga nero 6 straks downloaden, dat lukt vanaf je link? (omdat er staat demo). Dan heb je dus nero burning rom? Of begrijp ik dit verkeerd?

Thanks for your persent :thumb:

Je hoort vanavond wel of dit allemaal is gelukt.
 
Hehe, eindelijk thuis.
Even de bon erbij... CD/DVD Spelers: LG dvd 16x48x. CD/DVDWriter: LG dvd RW+/- 16 double layer 16/16/4/40.

Als ik op apparaatbeheer kijk, zie ik bij DVD-CD-rom stations: HL-DT-ST dvdram gsa-4163B en HL-DT-ST dvd-rom gdr8163B.
(hier heb verder geen verstand van). Is dit wel goed?

BTW: ik heb een onzettende mooie kast eromheen ,dus zie geen logo's staan op mijn lade's :)
 
Zou geen hardwareprobleem mogen zijn.

Ik begrijp dat je de laatste NeroVisionExpress al gedownload had. Dat en Nero gooi je eraf en je download de 6-versie vanaf dat linkje;) en daarna installeer je die en je installeert NeroVisionExpress erna.

Probeer daarna nog eens.

dus:
1. alles van nero en nerovision eraf
2. laatste nero erop
3. laatste nerovision er terug op

James:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan