Nero pauze van 0 seconden

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Ik probeer te creeeren met Nero een pauze van 0 seconden, dit zal toch mogelijk zijn maar waar ik dit kan instellen.
Ik wil graag een muzek bestand, een jaarmix, in meerdere stukjes hakken, dit zou ook moeten kunnen met Nero, iemand enig idee.

re nero +pauze

hoi jjw
twee mogelijkheden: 1)ofwel helemaal geen pauze, (maar wel veel werk) en dan kun je ook je jaarmix in stukjes hakken
Dit kun je doen met audio editor wat bij nero zit.
audio editor openen, muziekbestand openen, liedje voor liedje rechts aanklikken en dan kun het het nauwkeurigste werken als je inzoomt, maar dat wijst zich vanzelf. Maak eerst een kopie van een liedje, zodat je daar naar hartelust op kunt oefenen. (Ik vermoed dat je deze optie bedoelt)
2) of voor het branden alle liedjes selecteren, dan eigenschappen, dan in het venster dat verschijnt de pauze van 2 seconden veranderen in 0, dat verandert weliswaar de pauze tussen de tracks, maar dan blijft de pauze in de track zelf wel aanwezig.
ik hoor wel als het wel of niet lukt.
succes jan

*

De 2e optie werkt bij mij (ook) niet. Als ik een live-cd met nero wil branden en alle pauze's op 0 sec zet, dan blijft er toch een minimale (wel storende) overgang in de nummers te horen.

Voorheen als ik met ezcd creator 5 opnam met disc-at-once dan liep het wel vloeiend over.

Kan je dit met nero beter krijgen of moet ezcd weer geinstalleerd worden.

re nero pauze van 0 secopnden

hallo defa 45
dit is meestal een pauze in de track zelf en die krijg je er normaal gesproken met easy creator ook niet uit en dan zul je echt aan de slag moeten met zoiets als de wave editor van nero:
wave editor openen > track via bestand binnenhalen > (op inzoomen klikken om nauwkeuriger te kunnen werken) dan zie je aan het begin van de track een heel dunne lijn en dat is stilte in de track zelf en waar de lijn dikker wordt daar begint de track te spelen.
cursor aan begin van de dunne lijn zetten, links aanklikken, dan cursor voor het dikke gedeelte zetten, rechts aanklikken, dan moet het geselecteerde gedeelte wit worden en dat kun je dan met het schaartje wegknippen. Deze pauze zit meestal ook aan het einde. kijk op de werkbalk voor de diverse mogelijkheden zoals in en uitfaden, dempen, volume aanpassen etc.
het beste kun je dit doen met een kopie van een track, zodat je van alles uit kunt proberen. iedere keer een onderdeel uitproberen, beluisteren, dan via bewerken weer ongedaan maken en een nieuw opnderdeel uitproberen
succes jan

Ik zal nog eens flink gaan stoeien met het progrje, ik wil eigenlijk niet editen, simpel omdat dat een hoop werk is maar ik kom er wel achter dat het bijna niet anders kan.

Jullie horen het wel weer.

Ik zal nog eens flink gaan stoeien met het progrje, ik wil eigenlijk niet editen, simpel omdat dat een hoop werk is maar ik kom er wel achter dat het bijna niet anders kan.

Jullie horen het wel weer.

Heb het gevonden en dit werkt proberen jullie zelf maar eens.

Geen storende pauzes maar perfecte overgangen tussen de liedjes

Is het u opgevallen dat de liedjes op een live Cd vrij abrupt worden afgebroken? Dat levert vooral een probleem op wanneer u van die MP3-liedjes van een een live CD weer een normale muziek-CD wilt maken. Uw branderprogramma zet standaard een pauze van 2 seconden tussen elk liedje waardoor het resultaat eigenlijk niet meer te beluisteren is.

Een Zuiderbuur kwam met de oplossing!

Het is in Nero namelijk vrij eenvoudig om van losse MP3-liedjes weer een acceptabele originele muziek-CD te maken zonder die irritante pauzes. We hebben deze "Hoe Doe Ik Het?" geschreven op de meest recente versie van Nero. In ons geval was dat versie 6.3.1.15!

Volg de volgende stappen om de perfecte live-CD te maken met Nero:

Stap 1
Start Nero 6.3.1.15

Stap 2
kies in het scherm "Nieuwe compilatie" de optie Audio-CD.

Stap 3
Klik op "Nieuw".

Stap 4
Selecteer in de bestandsbrowser de MP3-liedjes en sleep deze naar het venster voor de tracks.

Stap 5
Selecteer alle tracks. Dit doet u door op Control+A te drukken of door in het menu "Bewerken" de optie "Alles selecteren" te kiezen.

Stap 6
Klik vervolgens met de rechter muisknop op de geselecteerde bestanden en kies in het snelmenu dat verschijnt de optie "eigenschappen".

Stap 7
Klik in het scherm "eigenschappen audio-track" op het tabblad "Trackeigenschappen".

Stap 8
Plaats een vinkje achter "Cross-faden met vorige track".

Stap 9
Achter "Cross-faden met vorige track" krijgt u nu de mogelijkheid om in plaats van voor "Seconden" te kiezen voor "Frames". Doe dit.

Stap 10
Geef als aantal frames 5 in.

Stap 11
Klik op OK

Stap 12
Klik tenslotte op de knop "Brandt de compilatie" in de werkbalk. Desgewenst kunt u ook kiezen voor Recorder >> Compilatie branden.

Wanneer het brandproces voltooid is, zult u zien dat u beschikt over een live-CD met perfect in elkaar overlopende tracks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan