Nero plotseling traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacer225

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Beste helpers,
Wie heeft een oplossing voor mijn brand-snelheids-probleem?
Heb 3 versies van nero geprobeerd, maar allemaal blijven ze heel erg traag. Buffer level schiet heen en weer en processor activiteit laat ook zeer grote pieken zien. Branden van een filmpje kost me nu meer dan een 1/2uur met16x schrijfsnelheid. Computer (xp) lijkt ook te haperen tijdens branden. Alvast heel hartelijk dank!

spacer :thumb:

Start Apparaatbeheer (devmgmt.msc)
Kijk bij IDE/Atapi controllers -> Primary IDE Channel danwel je Secundary IDE Channel of DMA-modus wel staat ingeschakeld voor je brander.

Indien DMA-modus niet ingeschakeld, dan inschakelen.

Hopelijk helpt dit.

Succes,

Tijs.

Tijs bedankt,
Heb het nagekeken en voor het secundaire ide-kanaal staat het apparaattype op automatische detectie en de overdrachtmodus op DMA, indien beschikbaar en de huidige modus op niet beschikbaar..??. Voor het 1e prim ide-kanaal staat het type op automatische detectie en de huidige modus op ultra DMA 5. Het 2e ide-kanaal staat ook op automatische detectie en de modus op IDE, indien beschikbaar maar de huidige modus staat op PIO-modus.
Zal straks een dvd gaan branden om te testen. Snap nog steeds niet waar het zo ineens vandaan komt, jij?
Groet,

Hans

Vaak is het zo dat Windows zaken op PIO mode zet als wordt vermoed dat DMA modus niet werkt. Vaak werkt het wel als je het zelf op DMA modus zet.

Vandaar mijn tip.

Succes,

Tijs.

hetzelfde probleem

wie kan mij helpen ik zit met het zelfde probleem alleen ik kan dma van de brander niet aanzetten volgens nero infotool staat hij uit.pio.JPG

pio.JPG

Laatst bewerkt:
heb net een bericht geplaatst maar dit is eigenlijk exact hetzelfde probleem wat ik heb, mijn instellingen met DMA zijn wel goed..

Ik heb sinds kort last van hetzelfde probleem.

Ik heb al geprobeerd om handmatig de PIO in DMA te veranderen, maar dat lukt niet.
Ik heb ook al geprobeerd om de dvd-brander te verwijderen, maar dit had geen resultaat.
Ik zit er alleen een beetje mee om de drivers van het secundaire IDE-kanaal te verwijderen. Als het goed is, is mijn dvd-brander en één van mijn harde schijven gekoppeld aan dit kanaal.
Wat gebeurt er met de data op de harde schijf als ik het secundaire IDE-kanaal verwijder???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan