nero probleem iets met common files

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippie92

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Berichten
18
goeden avond voor mij :) ik heb een probleem met nero en welke het is maakt niet uit heb het met meerdere geprobeert met nero 7 en 8 maar ik kan hem niet instaleren hij begint eerst met instaleren enzow en dan in eens zegt ie
nero7probleemcommoniles.jpg

dat dus iemand een oplossing ? k kan de map natuurlijk niet anders benoemen of eve weg halen dus ja? ik heb egt geeeeeen ideeeeeee :confused:
 
Heb je wel Administrator rechten op je computer? Als je die rechten NIET hebt dan kun je Nero niet installeren.

Tijs.
 
Welkom bij Helpmij.nl

Ter aanvulling: welke Windowsversie heb je?
 
xp home ofzoiets maar nero heeft het vroeger wel gedaan maar toen is de mijn com een keer gecrasht en toen helemaal ge reset met windows en alles alles er weer op dus jah?:confused:
 
1. Kijk of de map C:\Program Files\Common Files op dit moment bestaat.
2a. Indien die bestaat: Kijk of je in die map zelf een map mag aanmaken (noem die bijvoorbeeld Test).
2b. Indien die niet bestaat, maar C:\Program Files bestaat wel, kijk of je handmatig de map Common Files kunt aanmaken.
4. Als 2a mislukt, kijk dan of het helpt om Eigenaar te worden van C:\Program Files:
Start de PC op. Na het BIOS scherm herhaaldelijk op F8 toets drukken totdat je het XP 'opstartscherm' krijgt, waar je kunt met je pijltjestoetsen kunt kiezen voor (o.a.) Veilige modus. Kies daar Veilige modus en druk op Enter.

Rechtsklik op de map C:\Program Files, en kies Eigenschappen. Kies dan het tabblad Beveiliging. Klik daar op de knop Geavanceerd. Klik het tabblad Eigenaar. Klik in het keuzevenster waar gebruikers en gebruikersgroepen van je pc staan op Administrators, en vink ook aan "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen"
Druk op Ok.

attachment.php


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
jah ik snap er niks van ik kan gewoon een map aanmaken en de common files bestaat ook gewoon dus? maar ik ga nog wel even dat veilige modus proberen maar ben nu en film aan het converteren dus moet even wachten:rolleyes:
 
Maak alvast de map: C:\Program Files\Common Files\Ahead
Kijken of het daarna wel lukt om te installeren?

Kijk ook na hoeveel ruimte er is op de C: schijf, misschien is er te weinig opslagruimte? (Nero 7 en Nero 8 gebruiken veel ruimte...)

Reken erop dat je minstens 1 Gigabyte vrije ruimte op C: moet hebben voor een succesvolle installatie.

Tijs.
 
ja ik heb voldoende ruimte maar het werkt gewoon niet ik heb hem al in veilige modus gedaan maar die staat al goed dus ik denk dat het gewoon niet gaat lukken:eek::mad:
 
Al die Ahead map handmatig aangemaakt?

Tijs.
 
Dan kan ik je niet verder helpen. Hopelijk heeft iemand anders nog een suggestie, of kijk even bij www.nero.com of je de melding daar ergens kunt vinden.

EDIT: Er is een nieuwe versie van Nero 8, uitgekomen 1 1/2 week geleden: http://www.nero.com/eng/downloads-nero8-trial.php
Kijk eens of die misschien het probleem niet heeft?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
okej bedankt in iedergeval:thumb: en ik kijk ook nog wel eve of ik mijn pc terug kan zetten misschien en op nero kon ik er niks over vinden dus k download denk ook nog eve de nieuwe
 
helehaas is mijn vraag nog niet opgelost iemand een idee

ik denk dat ik wel iets moet doen met die veilige modus maar dat werkt ook niet die kan ik ook niet bewerken? :( ik kan nu zelfs msn niet meer instaleren !!!
 
Probeer een reparatie-installatie te doen.

Maak een kopie van wpa.dbl in de system32 map, zodat je XP later niet opnieuw hoeft te activeren:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k copy %windir%\system32\wpa.dbl %windir%\system32\wpa.bak

Daarna de gebruikte XP cd-code achterhalen met Magical Jelly Bean Keyfinder, en schrijf die ergens op.

Daarna een volledige XP installatiecd van de juiste soort opsnorren, die voldoet aan al deze eisen:
1. Van dezelfde taal als je nu gebruikt
2. Van dezelfde soort XP die je nu gebruikt: XP Professional of XP Home
3. Met Service Pack 2 geïntegreerd (zoek op "slipstream sp2 xp" op google als je zo'n cd nog niet hebt). Gebruik alternatief de instructies van Frisian of mijn instructie.

Dan de bovengenoemde XP installatiecd in je computer stoppen (gewoon terwijl XP draait), dan in het (automatisch) gepresenteerde menu kiezen voor: XP Installeren, dan kiezen voor Upgrade (dat zou er direct al moeten staan).
Als de optie Upgrade niet wordt gepresenteerd, direct de installatie afbreken!

Met deze installatie wordt Windows teruggezet naar het niveau van Service Pack 2. Je instellingen, bestanden, programmatuur etc. blijven bewaard.

Daarna de zojuist gemaakte copy van wpa.dbl terugzetten:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k copy /y %windir%\system32\wpa.bak %windir%\system32\wpa.dbl

Dan de kritische updates van Microsoft ophalen: http://windowsupdate.microsoft.com
Dan kijken of je probleem verholpen is.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
geen cd

helehaas heb ik geen cd ??:p

dus euh jah ik denk wel dat dit kan werken maar ik heb dus geen cd:p ik heb wel bitlord en newsleecher dus euh ? weet jij misschien een nzb of torrent? want ik weet niet of ik dan de goeie heb

nouwjah in iedergeval weer bedankt (morgen komt ook de programeur van mijn computer misschien dat die er eve naar kan kijke maar ik weet niet zeker of hij re tijd voor heeft dus:mad: das vervelend en volgens mij heeft hij het zow gezet dat het niet lukt met somige programma's dus helehaas
 
Ah... je denkt dat je beperkingen op je systeem hebt gekregen. Dat had je nog niet vermeld.

Kijk even naar Dial-a-fix.
Downloaden, uitpakken en draaien.
Druk op knop Policies en kijk of er inderdaad beperkingen zijn ingesteld.
Die kun je dan ook verwijderen (als je administrator-rechten hebt).

Tijs.
 
weer mis

neej helemaal niks:eek: dus ik denk dat ik dan toch iets van windows moet update maar over die beprekingen ik kan ook niet alle systeem mapen wijzigen soms ene er is wel een atministrator acount aanwezig op mijn computer allen in veilige modus ik weet daar wel het ww van dus ik heb geporbeert daar zeg maar die mappen zo te zetten dat iedereen er meej bezig kan maar is ook niet gelukt teminste miss wel gelukt maar ik kan nog steeds neit instaleren

miss kan je hier wat meer meej en anders moet ik mar wachten op morgen tot de programeur komt
 
ik weer iets!

nukomenweergens.jpg

dit geeft hij nu ik denk dat je hier wel weer wat mee kan maar euh dat ene dat je in veilige modus moet doen alles om zetten naar alle beheerders werkte bij mij ook niet helemaal teminste somige mappen kon ik niet om zetten dus ik denk dat we dicht bij het probleem komen!:confused::rolleyes:
 
Kijk het volgende na:
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Dubbelklik de service Windows Installer
tabblad Algemeen: hij moet op opstarttype Handmatig staan
tabblad Aanmelden: Daar moet aangevinkt staan Lokale systeemaccount

Kijk direct daarna even na of de Remote Procedure Call service is gestart, en of die op Automatisch als opstarttype staat en als aanmeldnaam (tabblad Aanmelden):
NT Authority\NetworkService


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan