Nero status 3 foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een verhaal zeg...

Ik weet zo 1, 2 3 niet de oplossing van je probleem, maar denk ook niet dat je verder moet zoeken.

Een film van 18Gb verkleind naar 4,4Gb is kwalitatief toch niet meer om aan te zien....

hmm....ik vrees dat je gelijk hebt :thumb: dus je raad me aan om die film op 4 schijfjes te branden? hoe doe ik dat want als ik de file naar burning rom sleep dan geeft ie al een "rode balk". is er ergens een optie die ik moet aanvinden om 1 grote film op meerdere dvd' s te branden?

bedankt voor je hulp en advies!

Ik neem aan dat de originele film op 2 originele dvd's staat?

nee, ik heb 5 uur vakantie film van totaal 70gb op de pc gezet en met pinnacle lopen knippen en plakken, foto' s erbij gezet...hier en daar wat muziek erbij en daar heb ik 1 avi film van gemaakt. Het resultaat is een 18gb avi file die ik mijn moeder voor de kerst beloofd heb.

Volgens mij kun je hem beter met een ander programma omzetten naar dvd-files en dan pas nero gebruiken om hem te branden.
En als ie dan nog te groot blijft een dual layer gebruiken.
Ik dacht dat een progje als Winavi dit wel kan.

Ik heb winavi ook gebruikt om de 18gb avi-video om te zetten naar dvd . Van deze avi file maakt winavi er 5 dvd files van. Heb geen idee waarom ie dat in 5 delen splitst. Maar goed, deze 5 files heb ik via nero vision omgezet in 1 dvd file van 4,4gb. En met branden geeft nero op het laatst dus de status 3 foutmelding.

Kan het zijn dat die 4,4gb te groot is?

Als je trouwens een file van avi naar dvd omzet....wordt de file dan standaard +/- 4x zo klein?

Doet winavi dat opsplitsen in 5 aparte mapjes? Dan heb je daar dus 5 dvd's vol.
Is die 18gb nog steeds 5 uur lang?
Dan moet je hem echt op meerdere dvd's zetten.
Als je nagaat dat een 3 uur durende film al op een dual-layer moet.

Wil je hem perse op 1 dvd kwijt dan zul je echt een hele hoop kwaliteits verlies hebben.

ja, waarom winavi dat doet....geen idee, ook dat wil ik nog uitzoeken.

De film van 18gb is 1uur en 23 minuten. Het liefst heb ik geen kwaliteitsverlies dus als ik meerdere dvd's moet gebruiken is dat geen probleem.

wat adviseer jij, die avi file van 18gb in dvd omzetten en dan branden, niet verkleinen? Hoe brand ik 1 video over meerdere dvd' s? (heb momenteel geen duals thuis).

Als je avi naar dvd omzet...wat is dan de factor? 4:1?

Je uiteindelijke film duurt dus maar een kleine 1,5 uur.
Dan moet ie wel op 1 dvd passen. Of je muziek is een beetje groot.
Dus Winavi maakt er 5 mapjes van met daarin een audio_ts map en een video_ts map?
Dan zijn dat dus 5 dvd's . Die kun je branden met nero.

ja klopt....een kleine 1,5 uur. mijn muziek is niet te groot, ik heb verschillende nummers of delen ervan van 3 a 4 mb per stuk eronder gezet. Die dv-kwaliteit neemt gewoon erg veel plaats in beslag.

Je uitleg over die mapjes klopt als een bus!! (al heb ik die 5 losse files aanelkaar gezet met nero vision).

Die audiomapjes zijn leeg en in de video map staan de 5 losse files. 4 files van rond de 1gb en 1 van 300mb. waarom moet ik per file 1 dvd branden? waarom kunnen ze niet alle 5 op 1 dvd?

ik stel wel veel vragen he :o

Ik heb zelf winavi niet geinstalleerd staan. Maar kun je in de opties van winavi niet ergens instellen dat ie er 1 dvd van 18 gb van maakt en de file dus niet opsplitst in 5 dvd's van elk een gb of 4? . Dan zou je hem daarna kunnen verkleinen met dvdrebuilder of dvdshrink zodat ie wel op 1 dvd past.

Wil je hem wel op 5 dvd's? Gebruik dan niet nerovision. Maar start gewoon Nero burning rom op>selecteer video-dvd>en sleep dan in de browser die je krijgt de bestanden uit 1 Video_ts map in het video_ts mapje wat in het linkervenstertje staat.Branden en je hebt deel 1 van je film.
Doe dit 5 keer en klaar ben je.

ik zal dat met winavi gaan proberen. maar holt de kwaliteit dan niet erg achteruit als ik dvdshrink gebruik?

ik denk dat ik het allebei eens ga proberen...dat weet ik gelijk hoe het met de kwaliteit zit.

ik hoop niet dat ik weer een "burn failed status 3" message krijg.....want de stapel foutgebrande dvd' s wordt alsmaar groter en groter.

:thumb:

Gebruik voor de zekerheid eerst eens een rewritable-dvd .
Dvd-shrink is idd niet de beste , maar dan moet je ff op zoek naar dvdrebuilder. Die doet het een stuk beter.
Maar aangezien de film op zich maar 1,5 uur duurt denk ik dat het nogal meevalt.

Laatst bewerkt:
prima, zal ik doen. mocht die dvd dan niet goed gebrand zijn, dan kan ik deze zonder iets extra' s te doen gewoon overschrijven mits ik in multisession gebrand heb?

maar shrinken met dvdshrink raad je af vanwege kwaliteitsverlies??

Nee hoor multisession hoeft niet. Je kunt hem gewoon branden op een dvd rw. Gebruik juist geen multisession, veel ( oudere)standalone dvd-spelers ondersteunen dat niet.
Is de dvd mislukt kun je hem in nero weer leegmaken en daarna weer branden.

Oh ja, dvd-shrink is idd wat minder in het verkleinen maar voor dit doel denk ik wel geschikt.

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank peter, mocht het niet lukken dan zal ik je wel een berichtje sturen...

:thumb:

Waarom laat pinaccle zelf niet de DVD maken, die is prima in staat een 18Gb AVI om te zetten in acceptabel DVD formaat.

dus pinnacle kan een 18gb avi omzetten naar dvd? kunt u me aub uitleggen hoe ik dat moet doen?

alvast bedankt

Geen idee welke versie je hebt, maar ik kies gewoon voor 'maak film' even bij de instellingen kijken welke kwaliteit je gaat branden om het passend op de DVD te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan