Nero SVCD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
2.258
Hej

Ik heb nu nero 6.x

en ik sta op het punt om een vcd te branden maar hoeveel ruimte kan ik kwijt op een cd
heb the last samurai en die bestaat uit drie delen van 2 van 500 mb en 1 van ruim 300 mb
Hoeveel cdtjes heb ik daarvoor nodig en als het ene deel stopt gaat hij dan automatisch over naar het 2e deel als ik hem afspeel op mn dvdspeler (tv)


grts Stan
 
Kan je ze niet eerst proberen bij elkaar te plakken ?..

500+500+300= 1300 MB / 2 = 650 MB ;) (2 cd's)
 
Geplaatst door Stanley19
Hoeveel cdtjes heb ik daarvoor nodig en als het ene deel stopt gaat hij dan automatisch over naar het 2e deel als ik hem afspeel op mn dvdspeler (tv)

Nou automatisch gaat moeilijk, aangezien je toch het cdtje moet verwisselen:D, let er wel op dat je dvdspeler (S)vcd ondersteunt anders is alle moeite voor nop:confused:

Als ik moest kiezen zou ik toch het advies van Excelsior opvolgen, dan ben je het snelst klaar (mits dit mogelijk is)
 
Het samenvoegen van een mpg met TMPGEnc.

Open TMPGen
File ---> MPEG Tools ...
Er opent een nieuw scherm waarvan je de "merge & cut" moet selecteren

voorbeeld

1. Type ---> MPEG-1 Video-CD
2. Add ---> eerste stuk en het tweede stuk van je mpg
3. Browse ---> zoek een leuke naam uit
4. Run .................... en het programma zal keurig de twee delen aan elkaar plakken
 
thnx exelsior

maar zit met een probleem had de avi s omgezet met tmpgenc naar mpeg maar die schijnt nero niet te kennen als een goede (s)vcd

:(
 
De last samurai is een vrij lange film...
Aantal MB zou hier wel eens niet zo belangrijk kunnen zijn, op een 800 MB CD gaat ongeveer 62 minuten aan SVCD, kwaliteit = aantal MB maakt daarbij niets uit, er gaan gewoon niet meer op in tijd.
Slechter kwaliteit is uiteraard wel slechter beeld...

Is net zo als bij een muziek CD, de kwaliteit kan belabert zijn, zelf mono, toch past er niet meer dan 80 minuten op een muziek CD (in Wav file formaat), wil je hem nog als 'normale' muziek CD af kunnen spelen.


P.s. Svcd is Mpeg2 (geluid is wel mpeg1)...

Kijk hier en hier voor meer info.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan