Nero te lage Buffer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ecl1pse

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
hoi ik heb dus een nieuwe brander gekocht omdat mijn oude 12x een beetje vr5eemd deed..

de record buffer in nero schomelde ENORM de read buffer deed hetzelfde liep helemaal naar 100% en weer helemaal naar 2/3 en zo ging het de hele tijd nou ik andere nero erop gezet zelfde probleem het bleef maar ik heb verschillende oudere en nieuwere versies geprobeert geen van allen deden het goed en bijna al mijn cdtjes gingen fout,

ik koop een nieuwe brander PRECIES T ZELFDE PROBLEEM enkelt nu brand hij ze wel goed molt geen cds meer ik dacht laat ik eens op 8x branden ZELFDE probleem :S ik heb een 52x van ASUS die moet dat toch wel kunnen dacht ik dus nu vraag ik hier maar of iemand voor mij een oplossing weet? sommige cdtjes durten bijna 30 minuten dat vind ik wel erg veel voor een 52x en die zijn maar zon 300 of 400 mb :S ik hoop dat iemand mij kan helpen..

vriendelijke groet ecl1pse

Te weinig geheugen? Best mogelijk dat je 256MB vol gaat zitten.

Ben je cd's 1 op 1aan het kopieren vanuit een andere cd-rom speler of brand je data vanaf je HD?

Probeer het eens als je via je harddisk brand en alle overige programma's uitschakelt (tijdens branden de pc verder met rust laten dus).

ik brand al vaker via harddisk :( ik heb idd wel een hoop draaien.. gonne try als ie t dan goed doet heb ik te weinig geheugen? :( das DUUR :S moet ik nieuw geheugen kopen bah.. :P well thnx gah eens proberen

Geplaatst door Ecl1pse
ik brand al vaker via harddisk :( ik heb idd wel een hoop draaien.. gonne try als ie t dan goed doet heb ik te weinig geheugen? :( das DUUR :S moet ik nieuw geheugen kopen bah.. :P well thnx gah eens proberen

Al op spyware gescant? Doe es nix tijdens et branden.

Hoe is de brander aangesloten? Aan de HD of of aan een eigen ide-kabel?

Ik had precies hetzelfde probleem en bij mij lag het aan de windows versie. Eerst had ik Winxp professional Engels en toen had ik het probleem. Toen ik de nederlandse versie erop zette was het over. Ik heb een 48x brander maar bij de engelse versie duurde het branden van een cd van hd naar cd wel een kwartier op 48x. In de nederlandse versie tweeen een halve minuut.

Ik weet niet welke windowsxp jij hebt? en heb je het ook in windows 2000??

Ik heb dat probleem ook bij mijn schoonzusje met haar pc (amd 1ghz met 128 mb intern) een 48× benq brander ingebouwd en die wou ook niet sneller branden dan 4 tot 8 maal heb dat ding in mijn pc gehangen (celeron 600 mhz met 384 mb intern) en daar draaid hij super gewoon op 48 speed fikken.
Dus mij lijkt het een typisch geheugen probleempje !

En op allebij de pc's het zelfde brand programma ecd5.0 platium met de laatste update !!!

Gewoon extra geheugen erin prikken is mijn advies

Geheugen is overigens niet erg duur.. 512MB PC2700 heb je tegenwoordig al voor 50 euro.

hmmz idd ik gah eerst toch maar eens mijn windows eropnieuw inplanten ;) is ook hard nodig ik heb win2000Pro nu in t engels.. ik heb ook nederlandse versie ik denk dat ik die er maar inzet heb ik tenminste een licentie van ;) en als t probleem dan weg is heb ik massel anders heb ik pech moet ik maar nieuw geheugen kopen :(

ok nu weet ik t bijna cker ik heb te weinig geheugen ik heb nu winME erop hangen.. zelfde probleem..

bah...

dat gaat me geld kosten :(

Probeer hetvolgende eens:

- Ga naar configuratie scherm
- Systeem
- Open het uitvouw menu cd-rom
- Vraag de eigenschappen op van je CD-ROM
- Ga naar het tabblad instellingen
- Zet een vinkje bij DMA
- Klik ok

Doe hetzelfde nu bij uitvouw menu Schijfstations (Generic IDE disk Type01).

Klik ok ok ok, start je pc opnieuw op en nu moet het bufferen weer helemaal stabiel zijn.

Greetz,

Rolf

HEEL ERG BEDANKT ben nu aan het MSNen CD branden 48x (buffer CA. 95%) en dit aant tikken o krijg wat cd is klaar :D THNXTHNX je hebt 2 problemen in 1x opgelost :D nu doet mijn PC het ook meteen perfect in winME :D het ging allemaal DAMN sloom :D

THNX THNX

No Problem.

Ben er niet vaak maar als ik er dan weer eens ben maak ik gelijk iedereen wer blij :D

Veel Plezier!!

Greetz,

Rolf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan