Nero, waar heb ik wat aan en wat houd het in?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe een poging:

Nero Burning Rom, er staat eigenlijk alleen maar Nero, is het programma om te branden en dus belangrijk voor de cd-rom brander, maar natuurlijk ook voor mij.;)

nmp staat voor Nero Media Player en is in mijn ogen rotzooi en gooi ik er dus af. Ik heb aan 1 mediaplayer genoeg en dus om het overzichtelijk te houden ook aan 1 icoon per soort.

InCD is als ik het goed heb een programma dat van je cd-rom recorder een tijdelijke verwisselbare hardeschijf maakt. Ik zal het niet gebruiken, het is zeer onhandig, het opstarten van de computer duurt nog langer en dus gooi ik die er ook af.

WMAPlugin lijkt mij indirect wel belangrijk, want hoewel het niet mijn voorkeur heeft kom ik ze toch regelmatig tegen. Ik weet echter niet of een WMA standaard in Nero 6 aanwezig is waardoor die nu eigenlijk dubbel in de computer staat, graag zou ik dat van iemand horen of dat zo is. :love:

nve staat voor nerovisionexpress, geen idee wat het is, maar branden doet het volgens mij niet dus kan het er af.

NeroMIX ik heb geen idee wat het is, maar branden doet het volgens mij niet dus kan het er ook af.

Ik heb nu alleen nog Nero = Nero burning Rom (en vertaal versie) samen met een WMA plugin over, is dat goed, te weinig of moet die WMA plugin er ook nog af omdat die dubbel zou zitten?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Mirandaonline
Ik doe een poging:

Nero Burning Rom, er staat eigenlijk alleen maar Nero, is het programma om te branden en dus belangrijk voor de cd-rom brander, maar natuurlijk ook voor mij.;)

nmp staat voor Nero Media Player en is in mijn ogen rotzooi en gooi ik er dus af. Ik heb aan 1 mediaplayer genoeg en dus om het overzichtelijk te houden ook aan 1 icoon per soort.

InCD is als ik het goed heb een programma dat van je cd-rom recorder een tijdelijke verwisselbare hardeschijf maakt. Ik zal het niet gebruiken, het is zeer onhandig, het opstarten van de computer duurt nog langer en dus gooi ik die er ook af.

WMAPlugin lijkt mij indirect wel belangrijk, want hoewel het niet mijn voorkeur heeft kom ik ze toch regelmatig tegen. Ik weet echter niet of een WMA standaard in Nero 6 aanwezig is waardoor die nu eigenlijk dubbel in de computer staat, graag zou ik dat van iemand horen of dat zo is. :love:

nve staat voor nerovisionexpress, geen idee wat het is, maar branden doet het volgens mij niet dus kan het er af.

NeroMIX ik heb geen idee wat het is, maar branden doet het volgens mij niet dus kan het er ook af.

Ik heb nu alleen nog Nero = Nero burning Rom (en vertaal versie) samen met een WMA plugin over, is dat goed, te weinig of moet die WMA plugin er ook nog af omdat die dubbel zou zitten?

Ik begrijp niet zo goed wat jij niet begrijpt. Aan welk(e) programma('s) jij iets hebt is volkomen afhankelijk van wat jij precies wilt doen, dus je vragen zijn wat lastig te beantwoorden.

Maar laat ik toch een poging wagen - niet te uitgebreid, want daar is het nu te laat voor.

Nero Burning ROM is gewoon de kern van good old Nero, het eigenlijke brandprogramma dus.

Nero Media Player is inderdaad niets anders dan de zoveelste media player. Ik heb dat ding dan ook niet geïnstalleerd, ben wel tevreden met de players die ik gebruik.

InCD heb ik ook niet geïnstalleerd, ik weet ook niet precies wat het inhoudt. Het schijnt een soort 'harde-schijffunctie' aan rewritable cd's en dvd's te kunnen geven, maar vraag me niet wat dat behelst en wat het nut ervan is.

De WMA-plugin zorgt ervoor dat je WMA-bestanden kunt branden met Nero.

Nero Vision Express is bedoeld voor het branden van foto- en video-cd's en -dvd's. Je kunt er bijv. slideshows van foto's mee maken en branden, en filmfragmenten monteren met overgangen, effecten, e.d. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt en er eigenlijk ook nog nooit positieve berichten over gehoord.

NeroMIX is géén onderdeel van Nero 6 maar is een ander stand-alone product van Ahead. Ik begrijp van de site van Ahead dat het een uitgebreid programma is voor het encoderen, converteren en branden van audiobestanden. Het heeft dus functies die Nero 6 niet heeft, bijv. voor het omzetten van een audioformaat naar een ander formaat (bijv. wav naar mp3). Maar er zijn natuurlijk genoeg andere programma's (dbPowerAMP Music Converter bijvoorbeeld) die dat ook kunnen en waarvoor je niet eens hoeft te betalen...

Laatst bewerkt:
Bedankt :thumb:

Nero Burning ROM
Taal plugin (Nederlands)
WMA-plugin

Zo is het rijdje compleet.

Voor encoderen en converteren gebruik ik Easy CD-DA extractor, maar voor het branden is Nero mijn keuze.

InCD is hetzelfde als Direct CD van Roxio. Je kunt er bestanden mee op een CD of DVD zetten.

Even ter duidelijkheid: in de nieuwste Nero zit de WMA-ondersteuning niet standaard ingebakken. Je kunt deze wel gratis downloaden van hun site.

Ik had die ook al gedownload, want dat vermoede had ik al. Toch bedankt.

Wel raar dat het niet standaard er in zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan