NERO: wat doe ik fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toine

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Berichten
245
Sinds kort heb ik Nero geïnstalleerd. Probleem is dat ik de gebrande Cd's niet af kan spelen. Mijn dochter heeft een aantal MP3-tjes. Via Nero wave editor maak ik een peak-bestand. Mijn bedoeling is omzetten van mp3>wav bestand. Als ik deze brand dan is ie wel af te spelen op de pc maar niet op div.muziekinstallaties. Wat doe ik fout?
Iedere keer laat de muziekspeler 1 nummer "zien". En deze speelt eveneens geen muziek
?????? Voor velen een kleinigheid, maar ik kom er alleen niet uit.

Toine
 
eigenlijk is het heel simpel.

In nero kies je voor audio cd maken en dan sleep je de mp3 bestanden naar het brandvenster en nero maakt er zelf audio bestanden van
 
daar kun je niks aan doen, niet alle geluidsinstallatie's "lusten" eigen gebakken cd'tjes.
 
Je kan et veel makkelijker doen:


Klik uit de lijst met icoontjes ''Audio CD'' en sleep de MP3-tje naar het rechter venster. Nu kan je branden.

De MP3-tjes worden automatisch omgezet tijdens et branden, zodat je de cd zowel op de pc, als op de stereo-set kan afspelen.

Let wel: je kan er niet zoveel MP3-tjes heen slepen als je wilt. De grootte kan je vergelijken met normale audio-cd's, dus zeg maar ongeveer 16 á 17 nummers.
 
Testje heeft gelijk.
Sommige cds (merken) doen het niet in bepaalde stereo installaties, het wordt dus ff zoeke naar de goede cds.
Ik heb cds van Traxdata en ik heb nog nooit gehoord dat die het niet doen in een stereo installatie, die zou je dus kunne probere
 
Zou niet gelijk zeggen dat testje gelijk heeft. Zou toch eerst de reactie van de vragensteller afwachten voordat je met conclussie naar voren kan komen
 
Dit hoor ik wel vaker hoor dat sommige cds het niet doen, dus vandaar dat ik testje gelijk geef :)
 
Muurhond,
Ik vat 'm geloof ik ff niet. Jij schrijft dat er een icoontje aangeklikt moet worden en vervolgens moet een MP3tje naar een venster gesleept worden. Da's op zich helder, maar da's nou net PRECIES wat M@rio bedoelt met het branden van een Audio CD middels Nero.

Nero Wizzard -> Audio CD -> SLEEP DE BESTANDJES naar het andere venster en -> branden. (en Nero converteert ze automatisch naar WAV)

Waarom is de door jou beschreven manier "makkelijker" ? Je beschrijft exact hetzelfde...?
 
Geplaatst door gast0225
Muurhond,
Ik vat 'm geloof ik ff niet. Jij schrijft dat er een icoontje aangeklikt moet worden en vervolgens moet een MP3tje naar een venster gesleept worden. Da's op zich helder, maar da's nou net PRECIES wat M@rio bedoelt met het branden van een Audio CD middels Nero.

Nero Wizzard -> Audio CD -> SLEEP DE BESTANDJES naar het andere venster en -> branden. (en Nero converteert ze automatisch naar WAV)

Waarom is de door jou beschreven manier "makkelijker" ? Je beschrijft exact hetzelfde...?

Euh..terwijl ik mijn preek aan het typen was, hadden er inmiddels al 2 gereageerd. Waaronder M@rio. ;)
 
Muurhond,

Ik had niet naar de tijd gekeken. Redelijk dom want het overkomt mij ook nogal eens. :eek:
Waar ik eigenlijk een beetje door in verwarring raakte was het feit dat jij het had over slepen van LINKS naar RECHTS. Ik ben niet anders gewend dan dat je binnen het Neroschermpie van rechts naar links sleept.....?
 
Iedereen bedankt!

Ik ga het opnieuw proberen en laat straks weten of het gelukt is.
toine
 
hoop dat de Bijlage past, veel plezier ermee

Groeten Oossie
 
Laatst bewerkt:
Het is me gelukt! Ik dacht (omdat dat met mijn vorige software het geval was) dat ik de nummers handmatig om moest zetten naar een wav-bestand.

dit gaat wel erg gemakkelijk. cd-tjes zijn goed.

m.a.w. mario heeft gelijk. Maar toch iedereen bedankt, vooral het snelle reageren.
Meisje blij, ik blij !!

toine
 
Graag gedaan

En Jappie, niet zo snel conclussie trekken :)
 
Laatst bewerkt:
M@rio, ik bedoelde eigenlijk dat testje gelijk had met
niet alle geluidsinstallatie's "lusten" eigen gebakken cd'tjes.

Ik bedoelde dus niet te zegge dat het niet zou lukke.

Een klein misverstand denk ik ;)
 
Geplaatst door gast0225
Muurhond,

Ik had niet naar de tijd gekeken. Redelijk dom want het overkomt mij ook nogal eens. :eek:
Waar ik eigenlijk een beetje door in verwarring raakte was het feit dat jij het had over slepen van LINKS naar RECHTS. Ik ben niet anders gewend dan dat je binnen het Neroschermpie van rechts naar links sleept.....?

Bedoel ik ja, het is idd van rechts naar links. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan