Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Hallo allemaal, even een vraagje.
Ik wil met Nero een mp3 branden en heb netjes alle records in een map gezet en daarna aan de lijst toegevoegd van Nero.
Maar nu staat alles op alphabetische volgorde en dat wil ik dus niet.
Ik heb geprobeerd om ze te verplaatsen, maar het lukt me niet. Lijkt me sterk, dat dit niet kan met Nero. Kan iemand me vertellen hoe ik dat kan doen??
Ik heb wel eens wat gehoord van nrs. voor de titels zetten, maar wat een gedoe. Moet ik dan: naam veranderen en er een nr. voor zetten of kan het ook anders??
Met slepen lukt het i.e.g. niet.
Ik ben benieuwd :rolleyes:
alvast de groetjes Gitana

Je geeft zelf het antwoord al.

Hoe jammer ook, Nero kan het niet. Nero sorteert gewoon altijd op bestandsnaam.

Vreemd, want ik heb vaker met Record now gebrand en daar kan ik dus wel de nrs. verplaatsen. die zet ze ook niet automatisch op alfabetische volgorde.
Raar toch????????

hallo jozo, dank je voor de tip.
Maar ik ken dit niet, ga het eens downloaden en dan zie ik het wel. groetjes Gitana

Geplaatst door gitana
wat een gedoe. Moet ik dan: naam veranderen en er een nr. voor zetten of kan het ook anders?
Dat kan helemaal automatisch met IrfanView.
In het menu Bestand vind je daar de optie Groepsconversie/-hernoeming.
Zie bijlage voor een wat meer visuele uitleg. :)
Bij Algemene naam links onder zie je ## $F staan.
Dit zorgt ervoor dat er een tweecijferig nummer (##) vóór de bestandsnaam ($F) wordt gezet.

Voorbeeld:

bestand3.mp3
bestand1.mp3
bestand2.mp3

(Nero zou daar
bestand1.mp3
bestand2.mp3
bestand3.mp3

van maken)

wordt op die manier:

01 bestand3.mp3
02 bestand1.mp3
03 bestand2.mp3

En dat laat Nero in die volgorde staan.

Guus.

Laatst bewerkt:
hoi Guus, ook bedankt voor de tip. Het zie er ingewikkeld uit, maar alles is gemakkelijk als je het kent. Ik ga het dus zeker uitproberen. Heb alvast de bijlage geprint, kan ik altijd spieken. Ik heb trouwens al eerder gehoord van irfanview.
Is het een gemakkelijk progje?
Moet het nog erop zetten.
groetjes Gitana

Geplaatst door gitana
Het zie er ingewikkeld uit
Je zult zien dat dat reuze meevalt. :)
Je hoeft eigenlijk niets anders te doen dan zorgen dat al je nummers in het linker venster in de juiste volgorde komen te staan, zorgen dat de juiste hernoemopties staan ingevuld en op Start klikken.
Die volgorde kun je nog wijzigen door een nummer in dat venster te selecteren en het met de knoppen Omhoog/Omlaag te verschuiven.
Geplaatst door gitana
Ik heb trouwens al eerder gehoord van irfanview.
Is het een gemakkelijk progje?
Het is makkelijker dan Photoshop, maar moeilijker dan Patience. :D :D
Ga er gewoon eens lekker mee experimenteren.
Het programma kan enorm veel - van mp3's afspelen (ja, echt waar), diashows tonen EN op cd-rom branden (eventueel met muziek) tot en met het bewerken van grote hoeveelheden foto's in een keer.
Wat mij betreft mag dit programma op geen enkele computer ontbreken. :)

Guus.

Ja ik zei al, alles wat je al kan is gemakkelijk.
Maar ga het vanavond nog wel ff uitproberen.
Later......Gitana :) :)

Hoi Guus, ik heb net geprobeerd, maar het lukt niet.:confused: Als ik probeer om de liedjes apart toe te voegen, dat lukt niet. Klik ik add all aan, dan gaan ze allemaal links staan. raar he, add werkt niet bij mij.
Ik snap trouwens ook niet hoe ik er een getal voor moet krijgen. Ja ,gemakkelijk als je het weet, hè.
En hoe krijg ik de nederlandse taal in het prog.? Het staat op mijn bureaublad, maar hoe krijg ik het in het prog?
Gitana

Geplaatst door gitana
Als ik probeer om de liedjes apart toe te voegen, dat lukt niet. Klik ik add all aan, dan gaan ze allemaal links staan. raar he, add werkt niet bij mij.
Je kunt ook gewoon de liedjes één voor één in de gewenste volgorde van het rechter naar het linker venster slepen - dat lukt mij tenminste prima.
Geplaatst door gitana
hoe krijg ik de nederlandse taal in het prog.?
Pak de bijlage even uit en zet het resultaat (Nederlands.dll) in de map Program Files\IrfanView\Languages.
In IrfanView ga je dan naar Options > Properties > Language, waar je de taal kunt wijzigen.
Heb je overigens ook de Plugins geïnstalleerd? Die heb je nodig om ALLE mogelijkheden van het programma te kunnen gebruiken.

Guus.

Laatst bewerkt:
Het is me gelukt met de nederlandse taal, bedankt.
Ja ik ben nog niet zo goed met zo'n zip prog.
En wat de liedjes aangaat, dat lukt inderdaad een voor een.
Maar hoe krijg ik het nr. ervoor??:thumb: :thumb:

En ik zie net staan van de plugins.
Nee had ik nog niet gedaan. ga ik dan meteen nou doen.:)

Geplaatst door gitana
Maar hoe krijg ik het nr. ervoor??:thumb: :thumb:
Zorg dat je een map hebt waar de hernoemde bestanden opgeslagen kunnen worden.
Als alles in de goede volgorde in het linker venster staat, blader je onder Doelmap naar die map.
Kies bij Uitvoeren als: voor Groepshernoeming en klik op de knop Hernoemopties.
In het venster Groepshernoeming vul je ## $F in.
Als je meer dan 100 nummers achter elkaar zet wordt dat natuurlijk ### $F.
De rest staat standaard al goed ingesteld.
Klik op OK en op Starten.
Kijk anders nog even naar het voorbeeld.

Guus.

thanks.. weer huiswerk, ga het gelijk proberen.:thumb:

Wil niet vervelend doen, maar met burn4free (freeware) kan je mp3's gewoon in de op jouw gewenste volgorde branden.
Als je dit niet leuk lijkt weet ik nog wel anderere mogenlijkheden om de mp3's makkelijk te nummereren.

Heb ooit Nero legaal op mijn pc gezet, maar gebruik meestal burn4free.

Let wel, dat als je een gebrande schijf in je pc stopt, windows explorer alles weer op alfphabet zet. :rolleyes:

hallo Jozo, ook bedankt voor je reaktie. Ik heb net wat zitten aanklooien , ook met Irfanview, maar nogal gecompliceerd, zeg. Ben al de hele avond bezig en nog geen mp3 gebrand. Heb het ooit toch eens gemakkelijker gedaan, maar brand niet zó vaak. Dus ben er nog niet uit, word er moe van. Iets simpelers is altijd welkom!!;) En wat je zegt over het weer op alfabetische volgorde zetten, heb ik eerder ook al eens gehad, weet echter niet meer met welk progje. Maar vind dit niet leuk!
Groetjes Gitana

Oh ja en heb burnfree al erop gezet. Dus kan dat ook nog eens proberen. Maar heb er bijna genoeg van.

Trouwens JOzo, wat heet vervelend, iedereen doet het op zijn manier, toch?? En je mag altijd je mening geven!
Vind ik althans. groetjes Gitana:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan