Nerwerk via router werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheikeT

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
Ik heb twee computers naast elkaar staan, beide met Windows XP home en beide aangesloten op op een sitecom cable router.
Nou kan ik met de linkse computer wel in de rechter computer kijken, maar niet andersom. die geeft dan aan: niet toegenkelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerderr ..........................................enz.
Weet iemand wat ik verkeerd doe of verkeerd heb ingesteld?

TheikeT

Heb je op de linker wel een map gedeeld?

Mappen gedeeld en de printer gedeeld, maar ik kom er niet in.

TheikeT

Heb je al geprobeerd te pingen?

Start > Uitvoeren > cmd > ping {ip van computer}

Kunt u me dat een beetje beter uitleggen, en waar vind ik de ip adressen?

U is voor oude mensen :D , hou het maar gewoon op Je en Jij ;)

Je kunt het IP-adres van de computer vinden door naar Mijn Netwerkverbindingen te gaan op het bureaublad daar klik je in het linkermenu "Netwerktaken" op Netwerkverbindingen weergeven. In het verschenen venster dubbelklik je op het icoontje van de Lanverbinding en ga je naar het tabblad Ondersteuning. Hier staat het ip-adres.

Een sneller manier is om dubbelklik te doen op de 2 computertjes rechts onder in je taakbalk (Als deze er niet staan moet je bovenstaande weg volgen) en dan op het tabblad Ondersteuning klikken.

Ik krijg tijdens het pingen het antwoord:0% verlies, dat zou dus volgens mij goed moeten zijn.
Dit antwoord heb ik trouwens op beide computers.

Thei

Heb je een firewall op een van de computers? Probeer het eens wanneer je de firewall(s) uit hebt staan.

Misschien dat het op deze manier ook wil:

Start > Uitvoeren > //{ip van de computer}
Ik denk van niet maar het is het proberen waard.

Het uitschakelen van de firewall helpt ook niet, maar ik heb misschien iets gevonden. Ik zie dat ik twee verschillende protocollen heb, namelijk op de linker :
Client voor microsoft-netwerken / Bestands- en printerdeling voor microsoft netwerken / aegis protocol (IEEE 802.1x) v3.0.0.5 / Internet-protocol (TCP/IP)

en in de rechter:
Client voor microsoft-netwerken / Bestands- en printerdeling voor microsoft netwerken / QoS-pakketplanner / Internet-protocol (TCP/IP)

Zou het mischien mogelijk zijn dat hier iets moet veranderen????

Thei

Het IEEE protocol moet in elk geval uit staan.
Verder kan het zijn dat de Windows Firewall stiekem aan staat dat komt nogal eens voor.
Zet die uit als er al een andere Firewall draait. Ga via Start naar programma's de burobladaccessoires en zoek het zwarte pictogram van de Dos commands. Open dit en geef in exact IPCONFIG /ALL Nu moeten alle IPadressen en verdere gegevens van de netwerkkaarten zichtbaar worden. Het hangt van de instelleingen af hoe. Je werkt normaal met een DHCP server d.w.z. een dynamische adressen configuratie. Wie met een vast IP adres wil werken zal dat ook nauwkeurig moeten vastleggen. Zowel in de Verbinding als in de Firewall. Eerst pingen naar de eigen PC met het gevonden adres zoals beschreven en dat op beide computers. Daarna pingen naar de andere PC met diens IP adres. Ik hoor het wel.
BrnrdsJng

Heb alles zo gedaan als je hebt beschreven, Gepingd, allebei de computers gaven aan dat ze 0% verlies hadden.

Thei

Theik T
Dat betekent dat de PC's elkaar kunnen bereiken.
Heb je bestands en printer delen aan staan?
Heb je op beide pc's een gedeelde map gemaakt?
Staan beide Pc's op dezelfde werkgroep?
Indien dit alles zo is, ga dan eens naar verkenner en geef een zoekopdracht met de naam van de andere pc. Vaak komt dan de gevraagde PC eindelijk in beeld. Een andere mogelijkheid is om via start help/hulpgrogramma's en netwerkdiagnose een scan te doen die eventuele fouten markeert.

BrnrdsJng

Dat helpt ook niet, ik kan wel van de linker naar de rechter computer, maar andersom ziet hij de computer wel,maar ik kom er niet in

Teike
Probeer het volgende in het register via Start: REGEDIT

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NetBT\Parameters]

"DhcpNodeType"=dword:00000008

Deze key is niet altijd aanwezig je mag hem wel invoeren
Hiermee zet je de connection naar Hybride type
Check met IPCONFIG /ALL na restart.
Voer het uit op beide PC's

De standaard waarde is 00000002
BrnrdsJng

Status
Niet open voor verdere reacties.