• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nesten van functies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jan

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
==+Nesten van Excelfuncties+==

Hoi,

Ik moet voor mijn werk een bestand maken met verschillende functies genest in elkaar. Tenminste volgens mij. Ik heb een voorbeeldbestand bijgevoegd.

Op blad 1 zien jullie allemaal namen met daarachter hun kwaliteit, formeel en totaal.

Op blad 2 "Overzichtje" zien jullie een overzicht van de namen en hun "kwaliteit".

Nu is het de bedoeling dat ik automatisch voor elke naam het aantal malen goed, voldoende en onvoldoende tel (gekoppeld aan de naam)verdeeld in Formeel en Totaal, en dit moet dan automatisch worden weergegeven in blad 2 "Overzichtje". Jullie zien dat het me wel lukt om het aantal namen te tellen maar het lukt me dan niet om daarbij nog eens de kwaliteit te tellen.

Ik had al de volgende functies maar deze werken niet. Weten jullie wat ik fout doe? Of weten jullie een andere oplossing? Het zou me erg helpen.

Groeten,

Berend Jan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
wil je dat een beetje beter uitleggen wat echt de bedoeling is.

jean

Geplaatst door jean42
wil je dat een beetje beter uitleggen wat echt de bedoeling is.

jean

Ok. Je hebt dus die drie kolommen. ik neem als voorbeeld Jantje.

Jantje heeft 2 kwaliteiten, Totaal en Formeel.

Wat ik nu wil is dat ik een functie krijg die alle namen bij langs loopt en steeds bij Jantje kijkt of de kwaliteit van Formeel een "g" heeft. Vervolgens moet de functie dan alle g-tjes VAN JANTJE (niet van alle anderen erbij) bij Formeel optellen. En de uitkomst hiervan geeft hij weer in Blad 2 "Overzichtje".

Is het zo duidelijk, ik vind het een beetje moeilijk zo uit te leggen namelijk?

groeten,

Berend Jan

mpet die alleen bij Jantje kijken of ook bij de anderen?
Het kan gewoon met een als functie gebeuren.
Ik denk dat we verder kijken dan nodig is.

jean

Geplaatst door jean42
mpet die alleen bij Jantje kijken of ook bij de anderen?
Het kan gewoon met een als functie gebeuren.
Ik denk dat we verder kijken dan nodig is.

jean

Hoe bedoel je precies ook bij de anderen?

Uiteindelijk is het de bedoeling dat dit voor alle namen gebeurd. zodat ik van alle namen een overzicht heb van hoeveel g's ze hebben.

als je een suggestie voor een functieregel hebt, plaats hem hier dan indien mogelijk.

Berend Jan

Hoi Berend-Jan,

Ik heb het bestand even niet bekeken, sorry.

In kolom A Namen, Kolom B Formeel en Kolom C Totaal

Overzicht vanaf Blad2A2 (A2="jantje"; B2="g"; C2="v"; D2="o")

Blad2!A2: =somproduct((blad1!$A$2:$A$90=$A2)*(Blad1!$B$2:$B$90=B$2))

Jeroen

Laatst bewerkt:
Geplaatst door jzeedijk
Hoi Berend-Jan,

Jeroen

Hey,

hartstikke bedankt! deze werkt!

Groeten,

Berend Jan

Geplaatst door jzeedijk
Hoi Berend-Jan,

Jeroen

hij klopt toch nog niet helemaal zoals je in onderstaand bestand ziet bij wolting en Weij..:confused:

heb je nog suggesties?

Bijlagen

Hoi Berend-Jan,

Het was even puzzelen, maar volgens mij klop jij niet :p

Als de rijen 286 t/m 526 worden uitgevouwen dan verschijnen daar opeens een aantal Weijtjes en Woltinkjes (en anderen). Misschien ben je ze vergeten, misschien is het een andere periode.

Als het een andere periode is nummer je de periodes in bijvoorbeeld kolom E en voeg je een check aan somproduct toe:
=SOMPRODUCT((Blad1!$D$5:$D$1500=Blad1!T27)*(Blad1!H$5:H$1500=Blad1!V$1)*(Blad1!E$5:E$1500=1, 2, 3 of 4))

Jeroen

Laatst bewerkt:
Geplaatst door jzeedijk
Hoi Berend-Jan,

Het was even puzzelen, maar volgens mij klop iji niet :p

Als de rijen 286 t/m 526 worden uitgevouwen dan verschijnen daar opeens een aantal Weijtjes en Woltinkjes (en anderen). Misschien ben je ze vergeten, misschien is het een andere periode.

Als het een andere periode is nummer je de periodes in bijvoorbeeld kolom Een voeg je een check aan somproduct toe:
=SOMPRODUCT((Blad1!$D$5:$D$1500=Blad1!T27)*(Blad1!H$5:H$1500=Blad1!V$1)*(Blad1!E$5:E$1500=1, 2, 3 of 4))

Jeroen

:o :o :o :o :o :o :o :o

oeps! wat superstom!! Haha. Bedankt!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan