Net werk router

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Berichten
231
Product: SITECOM WL-114 - Wireless Network Broadband Router

PC brand and type: Dell, paradigit
Operating System: Windows XP Professional

Ik heb een klein probleempje met het maken van een netwerk. Ik heb 4 pc, 3 zijn rechtstreeks aan gesloten op de router en door middel van een floppy heb ik daar een netwerk gemaakt alle pc zien elkaar en kunnen gebruik maken van printers en bestanden geen probleem alle zitten in een werkgroep die willems heet.

iedereen kan gebruik maken van het internet tot zover werkt het prima.

Nu komt het probleem

Ik heb een laptop in het netwerk zitten welke de router vindt ik heb deze met WEB beveiligd en kan internetten.

ik heb de flop in het systeem gedaan maar het systeem laat de draadloze netwerk kaart niet zien.

Ik heb zelf de instelling gemaakt dat het systeem ook in de werkgroep willems valt.
normaal moet dat voldoende zijn.

nu is het probleem dat ik van uit de gewone pc wel op de laptop kan komen en daar gegevens van kan afhalen, maar wil ik van uit de laptop naar het willems netwerk dan laat hij hem wel zien maar ik mag er niet op.
waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, maar ik weet niet wat?
dit probleem speelt me nu parten op twee netwerken, die van mijn buurman en die van mijn broer, en telkens loop ik tegen het zelfde probleem.
 
Heb je op alle pc's het aanmelden met wachtwoord geactiveerd? ik kwam tot de ontdekking dat als ik maar 1 gebruiker heb op de XP pc en dus geen wachtwoord instel, ik ook niet vanaf een andere pc de schijven kan benaderen.
Ik ga er wel vanuit dat je schijven gedeeld hebt (delen en beveiligen)
 
Heb je geen firewall aanstaan? Dat is meestal de oorzaak van eenrichtingsverkeer op een netwerk.
 
Ja die heb ik aanstaan

Geplaatst door hangmat
Heb je geen firewall aanstaan? Dat is meestal de oorzaak van eenrichtingsverkeer op een netwerk.

ik ga de firewall er afhalen maar mijn andere 3 pc's werken wel goed ?
 
ik heb wel gebruikers op de pc

Geplaatst door erbicom
Heb je op alle pc's het aanmelden met wachtwoord geactiveerd? ik kwam tot de ontdekking dat als ik maar 1 gebruiker heb op de XP pc en dus geen wachtwoord instel, ik ook niet vanaf een andere pc de schijven kan benaderen.
Ik ga er wel vanuit dat je schijven gedeeld hebt (delen en beveiligen)

ik heb gebruikers op de pc rond om deze labtop maar het systeem zegt dat ik niet in het netwerk willems mag om dat ik niet het juiste wachtwoord heb ingevoerd het gekke is dat ik geen wachtwoord heb ingevoerd in de ander pc's
 
Dat kan wellicht het probleem zijn. Voorzie alle gebruikers eens (tijdelijk) van een wachtwoord (kan voor allen hetzelfde zijn) en probeer het dan nog eens.
 
Nee niets van dit alles werkt

Het probleem is dat de laptop (draadloos)die ik in het netwerk heb toegevoegd wel bereikbaar is van alle pc in het netwerk. maar wil je van uit de laptop naar het netwerk dan zie je uiteindelijk wel het net werk maar je mag er niet op. dus zeg maar een richtings verkeer:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan