Netbeans en gebruik van hardcoded .class files

Status
Niet open voor verdere reacties.

AppeltjePeertje

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Ik gebruik netbeans ide en wil graag gebruik maken van methodes in de class ParaIO.

Helaas heb ik hier geen sourcecode van. De ParaIO class stuurt een extern apparaat aan via de printerpoort.

dit staat er in de projectmap:

-GUI_
--Source Packages
---gui_
----Main.java
----...blabla...
----ParaIO.class
----Slagboom_controlebits.java

Ik krijg bij het importeren:

import gui_.ParaIO de foutmelding dat ParaIO class niet gevonden kan worden. Maar hij staat daar! (Kijk dan achterlijke netbeans ide...) In .class formaat.

1e vraag: Hoe importeer ik class files in netbeans? Iemand?

tweede vraag

Als het me lukt (het was me hiervoor gelukt, op een of andere manier) dan zegtie dat methodes uit de class ParaIO niet kunnen worden gevonden, ook al importeer ik ParaIO. Maar het kan zijn dat deze werden geimporteerd uit de ParaIO.java file die ik had aangemaakt om te kijken wat er dan gebeurde. ParaIO.class kan wel worden gelezen (integers, methodes e.d.) er is alleen geen sourcecode beschikbaar in java formaat.

Ik moet een programmatje schrijven rond de ParaIO.class voor mn opleiding (HBO informatica I ). Maar als ik ParaIO.class niet kan importeren dan houdt het op. We werken met BlueJ maar dat vind ik amateuristisch en het duurt allemaal veel te lang. Alles kan ik werkende krijgen in netbeans, behalve de ParaIO.class file. :(:(

De .class moet niet bij-in de projectmap staan.
Deze moet in de classpath staan.

Uitleg over classpath kan je hier en hier vinden.
Is wel een engelse site.

Laatst bewerkt:
Ik heb al gelezen over classpaths, maar ik krijg het niet voor elkaar. Op wikipedia staat uitgelegd hoe je je programma uitvoerd nadat je het classpath hebt ingesteld.

Mijn probleem is dat ik binnen netbeans geen gebruik kan maken van de ParaIO.class file die ik moet gebruiken voor mijn project.

Mijn vraag is dus hoe ik het voor elkaar kan krijgen in netbeans om gebruik te maken van die .class file. Kennelijk kijkt netbeans niet naar het classpath wat ik instel bij de commandline of in de VM.

Wat voor documentatie heb je voor die Paral class? Als in de klasse zelf namelijk tot een bepaald package behoort moet jij die (directory)structuur ook gebruiken. Als je de javadoc van deze klasse hebt moet je het wel kunnen zien.

Hey Sauria,

Bedankt voor je reactie. Ik weet niet wat voor documentatie ik er bij heb eigelijk, daar zal ik morgen eens naar kijken. Ik vind het wel gek dat het niet zo makkelijk is om een .class file aan de praat te krijgen in netbeans... :S ik heb ook jbuilder tot mn beschiking maar ik heb net een beetje netbeans uitgevogeld.

In BlueJ (amateuristisch simplistisch leer-java-omgevinkje) staat het .class bestand in dezelfde map als het eigelijke programma. Ik neem dus aan dat de klasse niet tot een package behoort (voor zo ver ik weet werkt BlueJ ook niet met packages zoals Netbeans doet, maar ik kan et mis hebben omdat ik er eigelijk helemaal niets van weet). Ik ga het morgen eens bekijken.

Thnx,

Groetjes,

Kevin.

Ik heb gezocht naar documentatie maar ik vind daarin niets over classpaths o.i.d.

Ik heb gemerkt, als ik in netbeans een .java file met de naam "ParaIO" aanmaak, en hierin de methodes zet die ik wil gebruiken, dan pakt hij de import wel. Maar wanneer ik alleen de class file heb van ParaIO, dan wil netbeans niet werken...

Ik krijg het probleem nog steeds niet opgelost.

Heb je het ook al eens met BlueJ geprobeerd? Volgens mij zou het gewoon moeten werken, maar ik ken Netbeans zelf niet.
Waar heb je die ParalO klasse vandaan? Dan kan ik het zelf ook eens proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan