Netbios

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammie1983

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
als ik ipconfig/all invoer om mijn ipadres te zien en zo.Staat dit er ook: NETBios over TCPIP.............: Uitgeschakeld.
Wat houdt dat in?Ik had dit eerst nooit/

Allereerst antwoord op de eerste vraag: Wat is NetBIOS? De naam staat voor "Network Basic Input/Output System". Dat is een interface die toelaat dat clients en servers met elkaar babbelen via een bepaald netwerkprotocol. Herinner je dat de traditionele netwerkprotocols (TCP/IP, IPX/SPX en andere) een client-serversysteem verwachten en dus applicaties die die rol spelen. NetBIOS kun je vergelijken met een dergelijke applicatie, maar dan eentje die een heleboel netwerkfuncties biedt en niet gewoon één. NetBIOS heeft dus een netwerkprotocol nodig: vandaar NetBIOS over TCP/IP, of NetBIOS over IPX. IBM kwam op het idee dat als je in een heel klein netwerk zit en routeren niet nodig is, dat je dan NetBIOS ook rechtstreeks op het netwerk kan duwen - dus zonder via een netwerkprotocol te werken. Dat lijkt heel sterk op Ethernet: allemaal NetBIOS-machines die over het netwerk zitten te roepen naar elkaar. Het heeft dus niks met een normaal BIOS te maken.

Het zorgt ervoor dat de pc kan communiceren met andere versies van Microsoft en DOS servers.

Afhankelijk hoe jou eigen netwerk er uit ziet.

Als je een netwerk hebt met pc's die niet met TCP\IP overweg kunnen kun je hem aan zetten.
Maar als alles in jou netwerk thuis Windows XP is heb je het niet nodig.

Voor windows 95/98 kon het nog wel eens makkelijk zijn maar nodig was het niet.

dus vermoedelijk heb jij het niet nodig en kun je dat uit laten staan.

Daarnaast....Zijn er netwerk dingen die je nu niet kunt?

NAT fout

nou ik heb azureus en nou heb ik een NAT fout.Alsi k een NAT-test doe krijg ik dit.
Testen van poort 49152 ...
NAT-Fout - Connect attempt to 82.171.24.41:49152 (your computer) timed out after 20 seconds. This means your port is probably closed.

Daar hoef je netbios niet voor te installeren maar zul je op je router de port van azureus moeten forwarden naar jou pc.

Als je het type van je router vermeld kunnen we je verder helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan