Netbook activeert Shift-knop zelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

xNanou

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Ello mensjes,

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.
Vanmiddag deed mijn netbook het nog heel normaal, gewoon zoals hij het doen moest.
Ik heb hem halverwege de middag een uurtje laten staan, omdat ik even weg moest.
Ik kom terug, ik wil weer verder gaan met internetten, krijg ik plotseling alleen nog maar hoofdletters.
Ik eerst controleren of de capslock niet aan staat, maar nee, die was uit.
Wat me ook opviel, was dat ook de cijfers het niet meer deden, daar kwamen ook alleen nog maar de andere tekens uit.
Ik dacht dat de shift-knop weer eens vast zat, dus dat controleerde ik ook, maar ook dat was het niet.
Na veel geram en gescheld, deed hij het heel even weer normaal, om daarna weer op dezelfde voet verder te gaan.
Ik was het zat en sloot hem af, in de hoop dat hij daarna weer normaal zou doen.
Dat was dus geen goede beslissing, want ik kom nu niet meer voorbij mijn inlogscherm.
Ik heb een wachtwoord met letters en cijfers, de letters krijg ik wel goed, met behulp van capslock, maar daarmee krijg ik niet mijn cijfers ingevoerd.

Mijn muis daarentegen doet het nog wel normaal.

Help, wat is er aan de hand en hoe krijg ik het weer goed?:confused:

Je kunt voorlopig ALT + {code} gebruiken om je cijfers in te vullen (http://www.alt-codes.net/)

Volgens mij heeft dit probleem te maken met de Fn knop, als die op je toetsenbord zit. Wat het exacte probleem is weet ik echter niet.

Bedankt voor je reactie, ik zal het proberen ;)
Ja, er zit een Fn-knop op mijn toetsenbord en die werkt inderdaad niet om mijn numeriek toetsenbord aan te zetten. Maar verder heeft die knop altijd zijn werk gedaan. Dus ik weet niet zeker of het daar aan ligt, maar het kan natuurlijk altijd.

Edit:
Ik heb het geprobeerd met de alt-codes, maar het lukt niet om ALT + 49 in te toetsen, dan geeft hij al een teken bij ALT + 4 ..
Dus, ik vrees dat dat niet gaat lukken.
Maar in ieder geval bedankt voor het advies.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, ik zal het proberen ;)
Ja, er zit een Fn-knop op mijn toetsenbord en die werkt inderdaad niet om mijn numeriek toetsenbord aan te zetten. Maar verder heeft die knop altijd zijn werk gedaan. Dus ik weet niet zeker of het daar aan ligt, maar het kan natuurlijk altijd.

Edit:
Ik heb het geprobeerd met de alt-codes, maar het lukt niet om ALT + 49 in te toetsen, dan geeft hij al een teken bij ALT + 4 ..
Dus, ik vrees dat dat niet gaat lukken.
Maar in ieder geval bedankt voor het advies.
Hm... misschien plaktoetsen? Heb ik ook wel eens last van.

Je bedoelt Ctrl-c en ctrl-v? Die doen het ook niet :S heb ik al een aantal keer geprobeerd.
Of bedoel je de melding die je krijgt als je je shift-toets 8 seconden of langer ingedrukt houdt? Die krijg ik wel elke keer als ik nu mijn netbook opnieuw opstart, maar dat annuleer ik altijd (ik heb daar zo'n hekel aan).

Als je de Shift knop 5x indrukt krijg je Plaktoetsen. Volgens mij activeert ie dan automatisch de Shift toets.

FAQMAN zei:
Welnu, als dat schermpje wordt getoond, dan klikt u op de knop 'Instellingen'. Het dialoogvenster 'Toegankelijkheidsopties' wordt dan geopend, waarbij het tabblad 'Toetsenbord' in beeld komt te staan. Bij de sectie 'Plaktoetsen' haalt u het vinkje weg dat u ziet staan voor de optie 'Plaktoetsen gebruiken'. Daarna nog een keer op de knop 'Instellingen' klikken en als het dialoogvenster 'Instellingen voor Plaktoetsen' wordt getoond, dan verwijdert u het vinkje voor de optie 'Sneltoets gebruiken'.

Als je de Shift knop 5x indrukt krijg je Plaktoetsen. Volgens mij activeert ie dan automatisch de Shift toets.

Maar hoe kan ik dat weer veranderen, zonder dat ik ben ingelogd?
Want ik kan nu niet meer mijn wachtwoord intikken. :(

niemand meer?
ik weet dat het lastig is, maar er moet toch iemand zijn die het weet ? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan