Netbook gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikdegraaff

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2010
Hallo Allemaal,

Ik ben opzoek naar een Netbook (Mini-Laptop).

De netbook hoeft geen superieure prestaties te hebben.
Ik wil hem vooral gaan gebruiken om te surfen, en filmpjes te kijken (YouTube, Google Video, enz.)
Ook wil ik er muziek op hebben, dus een beetje HDD is niet weg..
Ik zit te denken voor een harde schijf aan ongeveer 160 GB.

De processor vind ik persoonlijk niet echt zeer belangrijk.

Ook moet het interne geheugen toereikend zijn.
Ik zie namelijk veel netbooks met 1GB intern.
Is dat voldoende?

Mijn budget is maximaal € 350,--

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen d.m.v. tips enzovoorts...

Alvast Bedankt!

EDIT: Ik hoop dat mijn topic op de goede plek staat.

Laatst bewerkt:
Ik zal naar kieskeurig.nl gaan of naar vergelijk.nl en je eisen kiezen.
Maar ik raad je aan als vista/windows 7 op staat dat er minimaal 2gb geheugen op zit.
Dan heb je aan 350 euro zeker genoeg, succes :thumb::thumb:

Bedankt voor je snelle reactie. :thumb:

Als jullie nog meer tips hebben, hoor ik dat graag.

kijk eens bij asus

2 Gb voor Windows 7....hmm Windows 7 op een netbook is heel anders dan w7 op een laptop of pc.
Op een netbook zit Windows 7 starter en die heeft aan de 1 Gb intern meer dan genoeg.

muziek afspelen..er zit een geluidskaart in niet van het beste niveau maar wel voldoende.
Vergelijk dit aub niet met een laptop want dan kom je bedrogen uit.

Ik lees overal dat er vaak Win 7 Starter op zit.
Maar kan ik er dan ook een andere versie van Windows 7 opzetten?

Of trekt een netbook dat niet?

Een aantal hierboven staande dingen terughalend:

- met jouw budget koop je idd. nét een netbookje, maar verder niets. Geen losse draadloze usb muis, geen tas (tenzij inbegrepen in aanbieding), geen externe DVD speler (veelal noodzakelijk om bepaalde software te installeren)
- ik heb sinds afgelopen kerst een netbookje (Toshiba NB 200) en gebruik 'm als agenda. Dáár is 'ie prima geschikt voor, evenals Word, Excel, een beetje surfen en uitzending gemist bekijken. Geluid wordt op een schaal van 0 tot 10 door mij met een 4 beoordeeld.
- idd. Windows 7 starter wordt meegeleverd en die kun je prima upgraden (kost centjes) naar een hogere versie
- idd. hebben al die dingen (99% althans) een Atom 1.66 (of rond de 1.66) processor. Die is toereikend.
- idd. er wordt standaard 1 giga memory meegeleverd. Dit is NIET uit te breiden naar 2 gig, maar WEL te vervangen door een reepje van 2. De machientjes (volgens mij alle) hebben slechts 1 geheugenvoetje dus het is 1 giga eruit 2 giga erin. Ik heb dit gedaan en merkte fors prestatieverschil.

Advies: koop zo'n ding als je 100 tot 200 euro meer te besteden hebt. Ik heb naast het netbookje tegelijkertijd een Anywhere muis van Logitech, een 2 giga geheugenreepje en een externe DVD speler gekocht. Kostte bij elkaar € 190,-- extra !!!

[edit] ik heb ook het programma Mapsource draaien op het ding. Dat werkt óók prima, alleen moet je dan niet de netvoeding eruit trekken, dan weigert Mapsource fatsoenlijk te draaien, mét netvoeding loopt Mapsource als een tierelier. Enige beperking is dan het kleine scherm, maar ja, het is een netbookje.....................
Áls muziek beluisteren één van je core bezigheden gaat worden, dan luidt mijn advies : NIET doen, je zal teleurgesteld zijn. [end edit]

Laatst bewerkt:
Oké, maar qua accessoires heb ik niets verder nodig.
Ik heb al een goede usb muis en een externe dvd speler/brander (dus kan ik al die stuff wel installeren...

Maar bedankt dat je me er op wijst.

Over een paar dagen ben ik in Den Helder.
Ik heb gezocht op internet, en daar vond ik alleen de Dixons en nog een computerzaak.
Wie weet er nog meer computerwinkels waar ik eventueel een netbook kan kopen?

NIET in een winkel kopen! Zo'n ding koop je op het internet. Dan wordt er tevens nogal eens gestunt met extra's zoals bijv. verlengde garantie (in mijn geval 3 jaren voor een bedrag van € 25,00).
Je zoekt het definitieve netbookje middels het internet uit en vervolgens typ je in het zoekvak van Google het modelnummer. Even achterover leunen en de aanbieders vliegen je om de oren.

Misschien nog een aardig wetenswaardigheidje :

Win7 Starter is qua bureaublad niet te veranderen, dat heeft Microsoft degelijk beschermd. Met deze 101% veilige tweak lukt het je om eigen foto's op het buroblad als achtergrond te plaatsen en dus de beveiliging van Microsoft te omzeilen.

Maar waarom niet in een winkel.
Ik bedoel maar, mij smeren ze niks aan, want ik toch maar een bepaald budget, want meer geld heb ik niet.

Omdat het mijn ervaring is dat geen enkele winkel qua prijs onder een internetwinkel kan duiken. Als jij een winkel vindt waar het ding slechts een tientje of 15 euro duurder is dan bij een internetwinkel, dan moet je het netbookje vooral wél lokaal kopen.

[edit] en Dixons is sowieso geen goedkope winkel [end edit]

Laatst bewerkt:
Qua prijsstelling en hardware: Ja, daar is helemaal niets mis mee!
(nu is het zo dat 80 tot 95% % van de specs van al die netbookjes dezelfde zijn, dus wat dat betreft weinig nieuws onder de zon. Er zit in deze machine een nét even andere grafische chip dan in mijn netbookje. Die jij hebt uitgezocht presteert een paar procenten beter dan de chip in mijn netbookje.
Het merk dat je hebt uitgezocht staat niet in mijn top 5 laptop / netbooklijstje, maar dat zegt dus helemaal niets.

Daarnaast gefeliciteerd! Het is je gelukt een netbookje te vinden dat ik eigenlijk nergens op het w w w voordeliger kan vinden.

Enige aandachtspuntje is welicht de garantietermijn. Als die standaard 1 jaar is dan zou je je nog eens over de bol moeten krabben. Laptops / netbooks, het zijn qua storingen eurovretertjes als het op repareren aankomt en het zou 'zuur' voor je zijn als het ding na 18 maanden de geest geeft en je een reparatienota van € 150,-- om je oren krijgt. Welicht dat je bij een ander merk voor de aankoop een tientje of 5 meer betaalt, maar dat je bij dat andere merk standaard 2 jaar garantie krijgt.

Als je deze overweegt, kijk dan vooral ook even rond bij Acer. (Staat ook niet in mijn top 5 maar is m.i. vergelijkbaar met die je nu hebt uitgezocht)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan