netbook loopt vast na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxboy

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
hallo helpmijers. Ik heb een probleem met mijn Packard Bell dot s.NL notebook. Als ik hem opstart van ik er heel even mee werken maar daarna loopt hij vast. Het beeld staat dan vast en dan doet mijn cursor het nog even maar daarna staat die ook vast. Mijn besturingssysteem is windows xp. Het ligt eraan hoe lang hij het nog doet soms een uur en soms maar 5 minuten. Ik heb als virusscanner kaspersky. Ik heb een uitbereide scan geprobeert maar die duurt meestal 19 uur ofzo en na een uur stond hij weer vast. Ik heb daarna nog een snelle scan geprobeert, dat deed die wel maar geen virrusen ofzo. Als mijn notebook vast staat kan ik er niks meer mee doen en moet ik hem dus uitzetten met de uitknop boven het toetsenbord. Maar als hij vastloopt kan ik ook geen ctrl+alt+del doen ofzo. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven om mij te helpen. Alvast erg bedankt!
groetjes ajaxboy

Helaas beschikken wij (nog) niet over glazen bollen.............

- hoe oud is de machine?
- heb je ook met een spywarescanner naar ellende gezocht en zo ja, welke?
- is er iets veranderd (kort) voor het probleem zich voor het eerst voordeed (hardwarematig en / of softwarematig) ?
- wat is de temperatuur van de processor en de videokaart(chip)?
- heeft die virusscanner er altijd al opgezeten?
- ziet apparaatbeheer er normaal uit (geen kruizen / geen uitroeptekens)
- als je in de F8 modus start (MET netwerkondersteuning) loopt de machine dan ook vast?
- is Windows volledig update?
- is jouw surfgedrag 'rustig', of bezoek je links en rechts allerlei (vage) sites en download je veel?

Als je o.a. op dit soort vragen antwoord geeft, dan kunnen we mogelijk een richting bepalen waarin het probleem gezocht moet worden.

Laatst bewerkt:
- hoe oud is de machine? Ik had hem op 2009 24 augustus gekregen voor mn verjaardag.- heb je ook met een spywarescanner naar ellende gezocht en zo ja, welke? Umm nee welke kunnen jullie mij anbevelen?
- is er iets veranderd (kort) voor het probleem zich voor het eerst voordeed (hardwarematig en / of softwarematig) ? Nee volgens mij niet alleen had ik een spel gedownload op mn computer en toen ik die ging opstarten liep mn computer vast en sins dien loopt tie altijd vast
- wat is de temperatuur van de processor en de videokaart(chip)? Geen idee waar zou ik dat kunnen meten met een programma ofzo? En welke dan?
- heeft die virusscanner er altijd al opgezeten?Nee aan het begin zat er Norton op die zat al op de computer voor een proeftijd daarna had ik voor kaspersky gekozen
hopelijk zo wel genoeg informatie
alvast bedankt!
ajaxboy
- ziet apparaatbeheer er normaal uit (geen kruizen / geen uitroeptekens) Sorry ben een noob waar kan ik dat vinden?
- als je in de F8 modus start (MET netwerkondersteuning) loopt de machine dan ook vast? Ik ga het nu even proberen ik plaats hier zo wel ff een edit
- is Windows volledig update? geen iedee ik denk het wel, volgens mij staat mijn notebook op automatisch updaten of is dat niet wat je bedoelt?
- is jouw surfgedrag 'rustig', of bezoek je links en rechts allerlei (vage) sites en download je veel?Ik ben niet vaak op vage sites volgens mij, wel download ik heel veel

Doe een scan met Mbam.
Temperaturen kun je uitlezen met : Wizard 2010
Verwijder die game.
Systeemherstel al geprobeerd naar de datum van voor de game download?
Apparaatbeheer : configuratiescherm - apparaatbeheer.

Owkee ik had hem ff gescant met mbam en die vind 6virusen onder anderen 4 Trojan horces. Die had ik verwijdert toen dacht ik dat m'n notebook het bleef doen want ik kon weer even 2uur internetten enzo maar daarna liep hij helaas weer vast. Die game had ik meteen verwijdert ook uit configuratie scherm. Helaas doet wizzard 2010 het niet, hij zegt dat hij niet kan internaliseren. En apperaat beheer staat niet in het configuratiescherm bij mij. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Groetjes ajaxboy

Nee daar is niks raars te zien. Ik heb geprobeert om een systeemherstel te doen maar steeds als ik de systeem herstel doe loopt hij ook vast, ik heb het al 4x gebrobeerd en steeds het systeemherstel naar een andere datum veranderd. Maar wat zou ik kunnen doen???

Wat bedoel je? Bedoel je de windows reperatie cd? Helaas heb ik die niet bij mijn netbook gekregen. Wat moet en kan ik doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan