Netbook meer geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chun
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Chun

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Hallo,
Ik heb een netbook (Compaq Mini 110c-1010SD) met 1GB geheugen. Volgens de laptop specificaties ondersteunt het tot 1GB geheugen. Stel ik zet er een 2GB geheugenmodule in, zou mijn computer die 2GB geheugen herkennen en gebruiken?

Chun

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

1gig is het max dus wordt 2 gig niet ondersteund .Zal zelfs niet opstarten volgens mij.

Modag

Laatst bewerkt:
Net zag ik in een folder van een winkel precies hetzelfde model netbook (Compaq Mini 110c-1010SD) maar, dan met 2GB geheugen. Dat is toch raar? Op de website van de fabrikant zelf staat dat het maar tot 1GB geheugen ondersteund.

Hoi,

Misschien de c achter 110 in het type nummer misschien is dat het verschil

Modag

Sorry! Die ene model van die eerste bericht is fout. Hoorde ook een C te zitten!... maar alsnog, vaag toch?

1250605361-640.png

Dit volgens de fabrikant

1250605524-310.png

Dit volgens de winkel!!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Is vaag maar zou maar aanhouden wat compaq zelf op geeft, je zou nog een e-mailje aan kunnen wagen naar compaq wie weet.

Modag

Vandaag een e-mail terug gekregen van de winkel:
Microsoft heeft bij de verkoop van de speciale licenties voor netbooks aan de fabrikanten strenge eisen gesteld, o.a. dat een netbook met max. 1GB werkgeheugen uitgerust mag worden.
De fabrikant levert ons zodoende netbooks met 1GB, maar wij vinden dit bij sommige netbooks te weinig en plaatsen er dan 1GB bij.

Vandaar dat wij de HP Compaq 110c met 2GB verkopen. Ondersteuning is er zodoende wel, maar door de afspraken met Microsoft wordt dit door de fabrikant afgeraden aan klanten.

En ook vandaag een e-mail terug gekregen van fabrikant:
Naar aanleiding van uw e-mail heb ik de specificaties van uw pc opgezocht. Hieruit blijkt dat er maximaal 1Gb geheugen geplaatst kan worden. Spijtig genoeg is het dus niet mogelijk om dit uit te breiden. Wellicht is er een fout gemaakt in de betreffende folder.

't Is een beetje raar allemaal :S

Ik ga toch maar proberen om een 2GB geheugenmodule erop te zetten. maar, weet iemand welke? Op alle computer website's gezien, maar kan niet echt goed vinden... Die 333Mhz is bijna niet meer te vinden :o

1250834336-510.png

PC2-5300 kan toch niet op 333Mhz lopen? Ik zie 667Mhz bij de meeste!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Volgens mij is pc5300 gelijk aan ddr 2 667 dus volgens mij moet het werken tenminste als je netbook het ondersteund 2 gig .

Modag

Heb net een 2GB geheugenmodule gekocht en erin gedaan. Hij kon opgestart worden en de computer herkent h'm wel. Andere programma's zoals, PC Wizard 2009, dxdiag en Taakbeheer herkent h'm ook. Dus, eigenlijk kan je wel degelijk de Compaq Mini uitbreiden.

1250936089-270.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan