Netbook processor vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ugattie1611

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hoi: (Erg lang verhaal XD)

Mijn Asus EEE PC 1015B netbook (die ik sinds kort heb aangeschaft) heeft een AMD C30 1.2GHZ processor, maar ik ben absoluut er niet tevreden mee, bijv: Ik start mn netbook op, Duurt 20 seconden, na het inloggen en password invoeren duurt het al erg lang voordat het bureaublad is geladen, en zodra het is geladen en je wilt iets doen, Loopt hij vast! Ik kan nog mn task manager openen, en dan zie ik bij mn prestaties staan, 100% processor gebruik, Ram 10% (400MB, kheb 2gb), Ook zodra ik zelfs helemaal niets doe gaat hij niet omlaag, pas na 10 min ongeveer, dan werkt hij (meestal) ook gewoon perfect, maar soms crasht hij dan weer en staat het processorgebruik weer boven de 90%, en werkt niks meer, moet ik weer opnieuw opstarten ):
Kortom, alles in mijn laptop is gwn goed, behalve de processor.

Kort samengevat waarom ik mijn processor wil vervangen:

*Bij het opstarten moet ik 10 min wachten voordat ik pas (fatsoenlijk zonder crash) bezig kan.
*Soms als ik maar een paar programma's open heb staan, crasht de processor ook.
*En meestal staat het processorgebruik bijv tijdens chrome op 75% (wat voor mij te veel is)
*Ook programma's als skype, steam etc, zorgt ook voor 90% processorgebruik.

En als een nieuwe processor ook werkelijk werkt, Wilde ik mischien richting de dual core processoren gaan.

Alvast bedankt:

Lijkt me niet zo te kunnen of zelfs onmogelijk. Zo'n 10,1 inch netbookje is helemaal qua hardware op elkaar afgestemd. Zou me niets verbazen als de processor zelfs op het moederbord vast gesoldeerd is.

Oh ja, vergeten te zeggen, als er iets is waardoor ik het processor gebruik kan reduceren, zeg et dan graag (;

Hallo,

zal niet gaan die processor zit op het moederbord gesoldeerd.

een netbook is leuk om wat te internetten maar niet geschikt om meerdere programmas tegelijk te draaien zoals steam skype enz enz

Ok, ik weet genoeg, ik keek zelf ff op het internet naar wat PC Opschoonprogramma's etc, En kwam advanced system care tegen, die downloade ik, en nu werkt hij al een stuk beter (;
En het opstarten duurt nog steeds lang, naja, dan maar altijd op sleep mode houden XD

Naja, bedankt voor de info : D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan