Netbook start niet meer op na maken backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erszie

Verenigingslid
Lid geworden
22 nov 2011
Ik heb mijn netbook helemaal opnieuw geïnstalleerd met win 7. Alle programma`s er weer op en het systeem werkt weer prima.
A;ls laatste wilde ik een backup maken van het hele systeem met Acronis 2016. Dit heb ik gedaan op een externe harddisk.
Nadat de backup gemaakt was heb ik het netbook opgestart en kreeg een blauw scherm met:
Uw computer moet worden hersteld, een vereist apparaat is niet aangesloten of niet toegankelijk.
Foutcode 0x000000e enz.

Er zit geen cd-speler in dus ik kan niet vanaf de cd opstarten. F8 en F11 geven geen mogelijkheden.
Ik heb al weer een paar keer met F3 een herinstallatie van windows gedaan maar dan krijg ik opnieuw hetzelfde blauwe scherm met dezelfde melding.

Ik heb de harddisk eruit gehaald en aangesloten op een andere pc en kan dan de harddisk wel benaderen.
Systeem: MSI U270 Ram 4GB HDD 320GB CPU AMD Dual-Core E2-1800. Win 7.

Hoe kan ik via een andere pc deze harddisk weer startend krijgen?
Ik hoop dat iemand me kan verder helpen.

Laatst bewerkt:
Dank voor je snelle reactie Mik,
Ik had al iets anders bedacht. Ik heb een herstelcd aangemaakt in een andere computer met windows 7; een externe dvd aangesloten op mijn netbook en heb zo de fouten kunnen herstellen.
Omdat ik al een paar keer F3 had gebruikt was de pc teruggezet naar de fabrieksinstellingen en werkte het na meerdere keren opstarten. Nu nog steeds.

Ik wil vandaag de backup terugzetten en hoop dat alles dan goed werkt. Van daaruit wil ik updaten naar win10 met usb of dvd. Weet jij een link waar ik win10 op usb kan zetten. Ik heb nu de upgrade op een usb staan maar die verwijst alleen maar naar win 8.1 en dat werkt niet.

Tot zover bedankt. Ik laat je nog even weten of alles gelukt is.

Groeten, Erszie

Onder Windows ben je verplicht om de tools te downloaden en daarmee om te gaan, onder Linux (neem anders een usb of live dvd/cd) kom ik op een iets andere pagina view terecht waar ik rechtstreeks in stappen voor een iso in taal en versie naar keuze kan downloaden....
Met Rufus kon ik hem probleemloos op usb krijgen, met de eigen MS tool niet.....
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10ISO

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan