Netbook ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathid

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
Hallo,

ik zou graag een nieuwe laptop kopen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een klein, licht, stevig en goedkoop ding. Om handig mee te nemen dus.
Ik heb de Acer Aspire One op het oog,
maar dit is een netbook.

Ik zou graag weten of je met een netbook hetzelfde kan doen dan met een gewone notebook.

Met andere woorden : Heeft een netbook een 'bios' en kan je van daaruit een besturingssysteem installeren enzo? Zodat het een gewone notebook wordt.
Of zit je echt vast aan Windows 7 Starter en van die dingen?

Een netbook is vaag traag, weinig geheugen en heeft geen dvd speler. Daar in tegen hebben ze wel weer een langere accutijd.

Ik werk sinds een paar maand alleen nog maar op m'n netbook (http://www.laptopshop.nl/product/79340/compaq-mini-110c-1110sd.html) :thumb:
Wat ik doe: Internetten (youtube vooral), films kijken, tekst verwerken, gebruiken als webserver etc. Het is gewoon een normale laptop, maar dan klein. Je hebt dus ook een BIOS, net zoals bij elke andere pc.

Alleen moet ik er wel bij vermelden dat er eerst Windows XP op stond, wat voor geen meter draaide, dus heb ik er Linux (eerst Mint, toen Mandriva, nu Mint en Ubuntu) op gezet. Sindsdien draait alles lekker vlot (zelfs flash vloeiend), niets op aan te merken.

Zeker wanneer je ook nog een goede pc hebt (waarop je zwaardere programma's draait), is een netbook een echte aanrader :d

Ok bedankt, perfect antwoord op mijn vraag ;)

Is het dan ook mogelijk om een windows 7 premium versie ofzo te draaien? Want 1 GB ram enzo is toch ook niet overdreven slecht? Daar kan je toch al iets mee doen?

Bedankt :thumb:

"Alleen moet ik er wel bij vermelden dat er eerst Windows XP op stond, wat voor geen meter draaide"
Windows 7 is zwaarder dan Windows XP die zal het dus nog moeilijker hebben....

Overgens hoe wil je w7 installeren zonder dvd drive?

Hoi !

Ik heb op m'n Asus Eee Netbook o.a. Win 7 Starter Edition, Office etc. geinstalleerd vanaf 'n 4 Gig USB-stick.

Gaat nog sneller dan van een DVD !

Met dit: http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool tooltje een fluitje van 'n cent.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan