Netgear adapter start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZuidWest

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2011
Tevoren vertel ik vast even dat ik ontzettend weinig weet van computers. ;)

Sinds gisteren gebruik ik mijn nieuwe PC. Een acer met windows 7. Ik heb geen idee wat jullie meer moeten weten, vraag maar als dat nodig is.

Op vorige PC met XP internette ik altijd zonder problemen met mijn netwerkadapter, de netgear WG111v3. Die installeerde ik ook op mijn nieuwe PC en alles werkte. Helaas, zodra ik opnieuw opstart, start de adapter niet mee op. Als ik handmatig de verbindingswizard wil openen, opent deze niet. Het enige wat ik kan doen is bij iedere nieuwe opstart de adapter opnieuw installeren vanaf de CD.

Gisteren heb ik geprobeerd de meest verse drivers te downloaden bij netgear, maar dat maakte geen verschil. Ik heb deze weer moeten verwijderen, omdat het hierdoor niet mogelijk was de oude software weer te installeren. Dat gaf een melding dat er nieuwere software op de PC aanwezig was.

Terwijl ik wel verbinding heb, geeft het icoontje onder in mijn scherm aan dat er geen verbinding is (er staat een rood kruisje door).

Wat is er aan de hand en (hoe) kan ik daar wat aan doen? Ik wil dat mijn internet gewoon opstart, of dat ik zelf de wizard openen kan, zodat ik zonder eerst alles opnieuw te installeren, online kan.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.

Aanvulling: met de programmacompatibiliteit uit het keuzemenu onder de rechter muisknop krijg ik het ook niet opgelost. Ik bedoel het menu wat openklapt als ik op de snelkoppeling van de connectiewizard klik. Hij geeft wel aan dat er een compatibiliteitsprobleem is.

Gr. ZuidWest.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan