NetGear en EnGenius.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rucktard

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
Beste forumleden,

Op zolder heb ik al tijden een heel slecht internetsignaal, en hierdoor is het internetten op zolder gewoonweg niet te doen. Het internet wordt van origine verzonden via de NetGear modem, gekregen van Ziggo.
Ik heb daarom een EnGenius ECB350 8in1 gekocht. Ik wilde dit apparaat gebruiken om een beter signaal te krijgen op zolder. Ik dacht dat alles een fluitje van een cent zou zijn, maar nee. Ik kom er gewoonweg niet uit.

Ik wilde de EnGenius gaan gebruiken als een repeater, maar wanneer ik de repeater-modus aanzet, kan dit niet omdat de versleuteling/beveiliging "WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES]"
moet worden veranderd in bijvoorbeeld "WEP". Maar wanneer ik de beveiliging verander in "WEP", dan verdwijnt de internetverbinding en komt er in het netwerkcentrum een groot rood kruis door de verbinding te staan.

Ik weet dus niet wat ik moet doen om het voor elkaar te krijgen. Ik denk zelf dat de repeater-modus een oplossing is voor het slechte signaal, maar als iemand een beter idee heeft -voor een modus welke het probleem nog beter oplost- is dit natuurlijk van harte welkom!

Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik de EnGenius kan gebruiken, zodat ik een sterker signaal krijg boven op zolder.

Bij voorbaat dank,

Rucktard

Beste Lange Pier,

Als dit een goede oplossing is voor het verbeteren van het signaal, ben ik hier natuurlijk helemaal voor open!

Zou u mij kunnen vertellen hoe dit in zijn werk gaat?

Engenius in "AP Router" mode. Onder wireless maak je dan een netwerk met de door jou gewenste beveiliging. WPA2-PSK werkt gewoon. Niet vergeten om in het hoofdmenu (linksboven) de wijzigingen toe te passen. Duurt daarna even voordat het AP weer terug op is.

Wel de firmware updaten naar de laatste versie, als je dat nog niet hebt gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan