netgear nas server

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry1947

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Heb geprobeerd de nas aan mijn laptop te koppelen maar kom niet door f secure firewall ik snap er niets van.Wat doe ik niet goed.
Gr harry

Eerst aangeven:
a. Welke software van f-secure je nu gebruikt. Internet Security 2011? Andere software/versie van f-secure?
b. Schermafdrukken van hoe de f-secure firewall-instellingen nu staan.
c. Welk besturingssysteem er op je pc staat.
d. Op welke manier je een koppeling wilde leggen met de NAS. Netwerkschijf-koppeling?
e. Was er al, vanaf de NAS, al een map gedeeld op het netwerk? En onder welke naam?
f. Welk ip-adres de NAS nu heeft en welke naam die heeft in het netwerk.
g. Welk ip-adres je eigen pc heeft nu.

Alvast iets (als het over Internet Security 2011 gaat): Firewall aanpassingen voor gedeelde mappen etc. op het lokale netwerk. link.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik de F-Secure van 2009 maar ik heb hem ingesteld zoals jij hier hebt beschreven en hij wordt gewoon geupdate. Besturing is windows 7 ultimate. De koppeling is met 2 netwerkschijven in mijn netgear rnd 2000.
Moet ik gewoon een map aanmaken in mijn verkenner? Mijn eigen pc heeft IP 192.168.1.1
Maar de NAS maakt wel een ip maar dat is 192.168.1.104 maar hij blijft gewoon knipperen terwijl in de beschrijving staat dat het lampje blauw moet blijven branden.
Dus die maakt geen verbinding en dat is het probleem. Ik heb ook al de firewall uit gezet van F-secure maar dat maakt niet uit.
Bedankt alvast gr harry

e. Was er al, vanaf de NAS, al een map gedeeld op het netwerk? En onder welke naam?

Indien je dat weet (bijv. onder naam GEDEELDEMAP) dan zou je bij die gedeelde map moeten kunnen komen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> \\192.168.1.104\GEDEELDEMAP
Om te zien wat de NAS aan mappen deelt:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> \\192.168.1.104

Of het apparaat zelf problemen heeft (dat verhaal over knipperen <-> blauw lampje) weet ik niets van. Zou ik de helpdesk van de leverancier of die van de producent over bellen, als er niets over staat in de handleiding.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kan ik gewoon een map aanmaken in de verkenner die ik een naam kan geven?
Bedankt voor de info.
Gr harry

Je zult op de NAS zelf de daarin ingebouwde harde schijven moeten inrichten en delen.
Zie handleiding van de NAS hoe je dat doet.

Pas zodra je op de NAS schijven/mappen hebt gedeeld, dan kun je er wat mee vanaf Windows (zie mijn vorige posting en (vooral!) de handleiding van de NAS).

Tijs.

Het probleem is dat hij de nas ziet maar in dat scherm staat op corrupt root wat kan dat zijn?

Die melding zegt mij niets.

Kijk eens vanaf een andere computer (eentje liefst met alleen de Windows Firewall actief), of die hetzelfde ziet.

Zie je op die pc hetzelfde, dan heeft hopelijk iemand anders op het forum wel een idee, of anders even contact zoeken met de leverancier/fabrikant van de NAS.

Tijs.

Ik krig telkens dit scherm als ik scan met raidar bij mijn ReadyNas RND 2000
Wat doe ik fout?readyNas duo.jpg

Is er iemand die dit probleem kent want er is zo weinig in het nederlands voor te vinden. Het gaat om de installatie van de readyNas duo RND 2000 en daar krijg ik steeds de melding corrupte boot als ik scan met Raidar.
bvd gr Harry

Tsja, als ik zoek op het volgende in Google: readynas corrupt root
dan vind ik genoeg, incl. op NL fora. Lijkt erop dat het geheugen kapot of de inhoud ervan corrupt is geraakt. [Geheugen van de NAS zelf, dus niet van de harde schijven die erin zitten.]
Directe info vanaf Netgear over dit probleem: Vanaf hier

Verder kun je evt. gebruik maken van de Netgear hotline etc. link

Tijs.

Hoi Tijs.
Bedankt voor jou tip ik heb gebelt en nu blijkt dat de schijven niet geschikt zijn hiervoor dus ga ik er mee terug.
Gr Harry

De nas server doet het prima en ik kan backups maken van de laptop en de desktop in mijn netwerk. Maar nu is er nog 1 laptop en die ziet de nas niet wat moet ik nog instellen?
Ik doe iets niet goed.
Gr Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan