netgear router aan netwerk toevoegen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mael
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mael

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2011
ik heb een netwerk met 7 computers , verbonden met Telfort Zyxel modem aan internet.
ik wil de lan snelheid vergroten dmv Netgear WNDR3700.
tevens het wireless gedeelte toevoegen met deze router.

Komt deze Netgear ipv het Zyxel modem? of erna en wat gebeurt er met het router deel van het Zyxel modem., werkt dat dan niet meer?

en is de snelheid dan beter?

heeft de Netgear ook telefoon functies zoals Zyxel?

Mael.

Nee, de Netgear is strikt een router dus zal je NA het modem moeten plaatsen en dan je netwerk instellen.

wat gebeurt er dan met het router gedeelte van de Zyxel? Zet je die dan uit?
en wat gebeurt er met de snelheid. de zyxel is 100 de netgear is 1000

mael

Je bent afhankelijk van de snelheid die je modem door kan geven dus een snellere router maakt niet uit kwa snelheid. Wel heeft de Netgear Gigabit poorten dus je ondelinge snelheid kan omhoog gaan mits je over Gigabit netwerkkaarten beschikt. Dit betreft dan het overzetten van grote bestanden tussen de diverse PC's bijvoorbeeld.
Tot zo ver ik weet hoef je verder niets te veranderen in de Zyxel en kan je de Netgear er gewoon achter zetten.
Let op !! 1000 Mb is theoretisch en alleen bedraad !!

ik had in de Zyxel nog portforwarding aangemaakt.
Moet ik dat uitzetten en in de Netgear aanmaken.
en moet ik de DHCP in Zyxel uitzetten?

Ja, lijkt mij dat je poorten ook weer moet forwarden in de Netgear!
DHCP gewoon laten staan.....

hier is een handig schema:
83851069.jpg

Je internet snelheid zal niet sneller gaan, maar gegevens uitwisselen tussen computers normaal gezien wel. (als je de computers allemaal aansluit op je router)
Als je wilt dat je internetsnelheid hoger ligt dan zul je een nieuwe moden + een beter abonnement moeten heben (als je die nog niet hebt)
Het router gedeelde zou ik gewoon laten aanstaan (als dit geen wireless is, want anders kan dit vertraging/storing zorgen bij het wireless van de router) normaal gezien werkt de poort niet als er niets aan verbonden is (dus de snelheid zal niet naar beneden gaan).

Van die telefoon functies weet ik niet veel, bedoel je dat je een voice over ip telefoon hebt?

bedankt voor deze info, ik heb een telfort 20mb abbo met telefoon, 2 lijnen over dit zelfde modem.
Dat zal dan los van de router moeten blijven, gewoon via de Zyxel.
Er komt dan via de Netgear een flinke wireless bij en het netwerk binnen zal beter worden.
<dit> gaat hem worden.

Heb er net eentje verkocht, had hem dubbel toevallig.....
Succes

Dat heb ik weer; maar goed, ik heb hem gisteren via ibood aangeschaft, misschien niet zo heel goedkoop € 85,-- incl btw, maar toch wel aardig!

Dat is een hele nette prijs hoor!! IBOOD heeft alleen maar top aanbiedingen en je hebt een prima koop gedaan met deze TOP router !! Ook als beste getest door de CT !!

allen bedankt voor de hulp en verduidelijking, ik kom terug als hij staat ingesteld!

:thumb:

Hij staat eraan. en hij doet het.

alleen bij het instellen geeft hij mijn installatie computer een ip adres 10.0.0.1
ik moet hebben via de zyxel 192.168.1.35, wat nu?

ja hoor hij is nu opnieuw ingesteld. met behulp van de :thumb: service afdeling van Netgear.
die verdienen een compliment voor het geduld dat ze met me hadden.

uiteindelijk is de router als een accespoint ingesteld, dat dus niet de ip-adressen afgeeft maar wel voor alle andere zaken zoals beveiliging zorgt.
en een goede krachtige wireless verbinding.

en nu kijken hoe het verder gaat met mijn netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan