netgear router rp114

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
De laatste tijd valt mijn internet geregeld uit door de router. Nochtans volgens de pc en de "tv's" rechts onderaan de balk ben ik nog altijd verbonden.
Dit zeggen ze ook bij mijn provider (skynet).
Maar bij het surfen en bij het chatten (msn messenger) valt internet om de haverklap uit.
S' avonds heb ik daar meer last van dan bijvoorbeeld s'morgens.
Ik denk dat het de router is die de boel afsluit. Kan dit ? Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Haal eens 5 minuten de stroom van de router zodat deze zichzelf kan resetten. De RP114 staat hier om bekend dat hij soms volloopt en dan moeite heeft om de internet verbinding vast te houden.

Stekker uittrekken lost niets op.
Hij heeft enorm veel moeite om het intenet vast te houden. Wel zéér vervelend, vooral als je aan het chatten bent.
Heeft iemand nog een idee ?

Probeer eens de firmware te upgraden, bij mij heeft dat welliswaar met een andere router, hetzelfde probleem opgelost.

Groeten Oossie

Ik heb geprobeerde de firmware te upgraden maar het lukt niet. Het is een zip en bij het ontplooien krijg ik niets wat ik kan gebruiken, enkel een handleiding over de router. Nochtans staat het bij "downloads".

ja, inderdaad maar als ik alles ontplooi krijg ik twee BIN-bestanden en ik kan er niets mee doen of doe ik iets verkeerd ?

Volgens mij gaat er idd iets niet helemaal goed.
In de zip die jedownload zitten:
reference guide for rp114.pdf
rp114v326.zip

in die rp114v326.zip zitten:
romfile0.114
rp114 release notes.doc
rp114v326.bin

Waarmee ontplooi jij trouwens alles?

Winzip is goed, die zou ook aan moeten geven dat er inzit wat er volgens mijn lijstje inzit.

Misschien moet je anders de zip nogmaals downloaden.

ja, die geeft ook aan wat er in je lijstje zit maar hoe moet het dan verder ?
wat klik ik aan ?

Pak alles uit de 2 zipbestanden (ontplooien) en lees dan even rustig het word document (rp114 release notes.doc), daar staat in wat je met de 2 overige bestanden moet doen.

Bassie, ik denk dat het gelukt is. Er stond toch op "succesvol opgeladen".
Dus....zal wel goedzitten zeker ?
Ik hou je in ieder geval op de hoogte.
Eens kijken of hij nog zoveel zal uitvallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan