Netgear setup lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rampzooi255

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2013
Hoi luitjes,

Wil mijn Wifi bereik vergroten met een Wifi range extender.
Ben nu al een paar dagen de Netgear WN3000RP aan het proberen te installeren.
Volg de instructies en connectie wordt gemaakt tussen router (UPC cisco) en de Netgear, dit lijkt goed te gaan, want ik kan door met de volgende stap.
Er wordt vervolgens aangegeven dat er een nieuwe verbinding (de nieuw gecreerde connectie met de Netgear) is waar mijn laptob verbinding mee heeft.
Maar zodra ik de laatst stap maak , krijg ik steeds de melding "the selected net work is no longer availible" ( terwijl mijn netwerk icoontje (rechtsonder aangeeft dat ik nog steeds connection heb met de extender) en kan ik kiezen om het nog een keertje te proberen...... met steeds het zelfde resultaat.
Ik word een beetje moedeloos. Iemand die al dit bekend voorkomt en mij kan helpen?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Klopt het dat UPC en extenders niet samen gaan? lees heel wat klachten over op de UPC site..
Iemand die dit kan bevestigen?... of kan ontkennen?

Hoi,
Ja, hier ook 1tje die slechte ervaringen heeft met range extenders met de UPC EPC3925.
Ik heb er 2 geprobeerd, Sitecom WL-330 en Linksys R1000, beiden wilden niet verbinden...

Je had het op het forum daar gelezen en dat zal niet voor niets zijn dat er over wordt geklaagd dat het niet werkt met een EPC 3925, heb dat ding ook in gebruik maar in bridge met de radio uit als modem met een router erachter.
Heb je nog een router? doe dat ook?

Over de Netgear werd overhet algemeen positief gesproken, daarom aangeschaft. Wist ik veel dat het problemen kon geven met de EPC3925.
Ga je niet van uit als dat de standaaard uitrusting is van één van de grootste leveranciers van internet
Ik heb geen router alleen het kastje van UPC (oh en btw ik ben een beetje een leek, dus begrijp het bridgen met de radio niet helemaal)

Laatst bewerkt door een moderator:
Klagen bij UPC, die Thomson die ze ook uitgeven schijnt er geen probleem mee te hebben.

Via 192.168.0.1 kom je in die modem/router en kun je die als bridge kunt laten werken, die "radio" is het wifi gedeelte wat je ook uit kunt zetten via 192.168.100.1 als hij in brigde werkt maar dan dien je wel een router erachter te hebben.

Heeft overigens niets met die Netgear te maken (waar ik slechte ervaringen mee heb maar dat terzijde) maar met die Cisco firmware van UPC.

Zo, als ik een andere router heb, moet ik van het probleem afzijn? en die hoeft niet persee van UPC te zijn?

Laatst bewerkt:
Neuh, en miss heb je die extender dan ook niet meer nodig, het bereik van de wifi op de Cisco was een meter of 5 full en op de Belkin die ik er nu achter heb is dat 30mtr. full.

Ok, routertje achter achter UPC-router (moest deze behouden ivm telefoon enzo) geplaatst en draaien als een tierelier.. Toch nog de extender (via de nieuwe router... met een WPS functie.. ideaal) mee laten draaien. Grandioos. Overal perfect signaal nu.
Nog bedankt Lange Pier :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan