netgear wireless instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterva

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Berichten
15
ik heb een wireless router van netgear gekocht en zit nu een beetje te *****n met de gegevens die ik moet invoeren
want op een gegeven moment krijg je dat je moet kiezen tussen pptp other of telstabigpond als internet server provider en kweet nie wat ik moet kiezen

kep een abonnement bij planet internet en heb wel wachtwoord gebruikersnaam en ip adress dus ik dacht aan pptp maar dan moet je ook een server ip invullen en een eigen ip en kweet nie hoe ik daaraan kom

alvast bedankt voor de hulp
 
Planet gebruikt het KPN netwerk dus moet je de modeminstelling

Encapsulation = PPPoA VCMux
VPI = 8
VCI = 48

gebruiken.
 
ik heb wel internet de instellingen van m'n modem zijn goed maar ik will het draadloos en uit de instellingen van m'n draadloos modem word ik geen wijs
ik kan ten eerste kiezen uit 3 opties eerder vernoemd, en ik zou niet weten welke van de drie opties ik moet kiezen ik dacht zelf aan die pptp
 
Wat heb je dan voor modem/router voor je Netgear zitten ? Een Speedtouch ?
 
OK.
Dan heb je dus twee routers achter elkaar en ik zou je wilen adviseren om van je netgear een Acces Point te maken resp zo in te stellen.Lukt dit niet dan eventueel ruilen want router achter router is niet echt bevorderlijk.

Staat er iets over in de handleiding ?
 
ddie van speedtouch is geen router het is alleen een moden maar dat is niet het probleem kweet alleen niet wat ik met de instelligen moet de vraag is als ik planet als provider heb met adsl breedband wat moet ik dan kiezen ik kan kiezen uit pptp other wat is bijv pptp
 
ben erachter het is pptp
moet nu ip gaan invullen my ip en server ip my ip is toch het ip dat je hebt gekregen van planet of is dat server ip?
 
Geplaatst door Peterva
ddie van speedtouch is geen router het is alleen een moden maar dat is niet het probleem kweet alleen niet wat ik met de instelligen moet de vraag is als ik planet als provider heb met adsl breedband wat moet ik dan kiezen ik kan kiezen uit pptp other wat is bijv pptp

Als je speedtouch 510 hebt dan is het wel degelijk een modem en router.
Anders praten we over een Home uitvoering.
 
alles is opgelost bedankt voor het advice het lag gewon aan m'n firewall (dom)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan