netgear wndr 3700 verbind niet met webstar epx 2203 (scientific atlanta)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpbergen

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2010
Hallo,

Voor vrienden ben ik afgelopen weekend bezig geweest om een nieuwe router aan te sluiten. Het leek eenvoudig, maar bleek erg teleurstellend.

Ik heb uiteindelijk een internetverbinding verkregen. Dat kreeg ik tot stand door eerst rechtstreeks vanaf het modem (met kabel) een internetverbinding tot stand te brengen. Vervolgens heb ik de kabel van de router op het modem aangesloten. Dat bracht een (tijdelijke) verbinding tot stand. Deze hield anderhalve dag stand.

Als eerste heb ik uiteraard de regels gevold. 30/30/30 voor het modem. Intussen via kabel alleen met de router (zonder verbinding aan modem) die ingesteld. Kon zonder problemen inloggen op de router. Vervolgens router uitgeschakeld en eerst modem opgestart en gewacht tot deze klaar was. Erg lange minuten. Gevolg was dat de router geen ip-adressen kreeg toegewezen van het modem.

Ik heb alleen nog maar geprobeerd om het modem goed gereset te krijgen door de stroom eraf te halen. Ik heb nog niet het modem gereset m.b.v. het "spelden"knopje aan de achterzijde. De vrienden wonen niet bepaald om de hoek en ben zelf nog druk.
Ik hoop alvast wat tips en of informatie te vergaren voor mogelijke oplossingen die zullen zorgen voor een stabiele verbinding.

Het gaat om;
router netgear wndr 3700 http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=WNDR3700
modem webstar epx 2203 http://www.chelloo.com/informatie/upc-internet/kabelmodems/84-kabelmodem-webstar-epx2203.html
Ze hebben internet van ziggo.
Verder hebben ze twee laptops met 1 maal XP Home edition op een acer esperion 3650 serie en 1 maal XP pro op een HP ? (= een laptop van werkgever)

Reageren zal ik pas vanaf donderdag omdat ik morgen de hele dag afwezig ben.
Alvast dank voor het meedenken.

Hoi,

In principe moet het allemaal niet zo'n probleem zijn.
Belangrijk is altijd, dat je het modem uitzet als je een ánder apparaat op de ethernetverbinding van het modem aan gaat sluiten.
De volgorde moet áltijd zijn:
  • pc of router én modem van het stroom af.
  • andere apparaat met kabel verbinden, maar de router of de computer die je met de kabel op de modem hebt aangesloten nog niet aanzetten.
  • nu eerst de modem aan en wachten tot deze volledig online is *
  • vervolgens het 'nieuwe' apparaat aan.
* Wanneer je de modem reset d.m.v. het resetknopje, kan het lang duren voordat er weer verbinding is met de provider (Ziggo, UPC ... etc.). Het modem moet opnieuw worden gedetecteeerd én geïnitialiseerd door de internetaanbieder.

Zooo, ben weer terug.

Ik ben intussen weer wijzer geworden. In de handleiding van het modem staat aangegeven wanneer het modem klaar is, het lijkt erop dat ik steeds net even te snel was. Geduld he. Verder ben ik er wel vrij zeker van dat de router op dynamisch staat ingesteld, maar nogmaals checken zal geen kwaad kunnen. Alvast dank voor de tips en het meedenken.

Ik ga er van het weekend, of misschien morgen, mee aan de slag.
Ik hou jullie op de hoogte.

Laatst bewerkt:
Het is opgelost.

Wat was er nu aan de hand?

Het lag niet aan de installatie van de router, die werkte gewoon nog steeds.

Het lag aan de laptop en de communucatie (tussen mensen). Het modem van de laptop was uitgeschakeld. Tja, probeer dan maar draadloos verbinding te maken. Verder had ik begrepen dat er op beide laptops geen draadloos internet meer was terwijl het er dus maar op één was. Een goeie les voor mezelf om voortaan niet uit te gaan van de veronderstelling dat ze toch wel snappen dat een modem aan moet staan en dat die op een laptop uit kan, als zij nog nooit eerder draadloos internet hebben gehad.

In ieder geval dank voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan