Netgear WNDR3700-V

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krammie49

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hallo,

Ik ben in het bezit van 2 vaste PC, een laptop en 3 externe HD, die allen zijn aangesloten aan de Netgear WNDR3700-V router. De vaste PC bekabeld, de externe HD via USB en de laptop draadloos. Sinds enige dagen is er een nieuw moederboord in mijn laptop geplaatst. Voorheen kon ik met mijn laptop gewoon de externe HD via de readyshare optie binnen Netgear via de verkenner gewoon benaderen. Nadat het nieuwe moederbord is geplaatst lukt me dat niet meer. Gebeld met Netgear en volgen hen komt dit door een fout in Windows7 in combinatie met me nieuw moederboord. Ik moet nu appart een verwijzing naar readyshare maken om de HD te kunnen benaderen. Is iemand hiermee bekend en kan het verhaal van Netgear kloppen en is er wellicht een makkelijkere oplossing voor mijn probleem?

Het is wel weinig info die we hebben, maar open Netwerkcentrum.
- Begin ermee om te kijken op wat de netwerklokatie de huidige verbinding is. Indien die nu op Openbaar netwerk of Bedrijfsnetwerk staat, zet de lokatie om naar Thuisnetwerk.
- Zet netwerkdetectie aan: In de linker 'kantlijn' van het Netwerkcentrum, klik op "Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen". Zet daar Netwerkdetectie aan (als dat nu niet het geval is).

Herstart daarna de pc, en kijk of het dan allemaal beter gaat. Laat maar weten wat het oplevert.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb al jouw suggesties al uitgevoerd. Bij de bekabelde PC's worden de externe HD's wel zichtbaar vermeld. Allen in de draadloze laptop niet. Wat zou je nog meer willen weten? Bijgaand een paar printscreen.Netgear001.pngNetgear002.pngNetgear003.png

Ik had in de 2de en 3de schermafdruk minstens enige overlap verwacht (gegeven laptop, test-pc, readyshare en kramer-pc op je netwerk). Ik zie echter totaal geen overlap.
Schermafdruk 2 is gemaakt vanaf "TEST-PC" en schermafdruk 3 vanaf "KRAMER-PC" ?
Indien ja, dan had ik op schermafdruk 3 minstens ook de Readyshare verwacht ? [Je schreef dat de bedrade pc's wél de Readyshare konden zien?]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Schermafdruk 2 gemaakt van Kramer PC, schermafdruk 3 van de laptop en de nieuwe printscreen van de Test PC. Dus de laptop vindt dus wel de Test-PC maar niet readyshare en Kramer PC, Kramer PC vindt alleen ReadyShare en de Test PC vindt zowel de laptop als Kramer PC maar weer niet ReadyshareNetgear004.png

Dus de aanpassingen die ik voorstelde zijn uitgevoerd, maar hebben niet geholpen?
Indien ja, dan heb ik zo snel geen idee. Mogelijk zou je nog eens kunnen kijken wat er gebeurt als je alle firewall(-componenten) op je test-pc en laptop uitzet, maar dat is dan ook de enige tip die ik (van hier op het forum) aan je kan slijten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan