Mijn Internet heb ik via Telenet (Belgie) en dus heb ik een download- en uploadlimiet. Die download zal niet zo'n probleem zijn denk ik maar ik vrees die upload. Ik had namelijk graag wat zaken gedownload via een bittorrent programma (Azureus) en daarin upload je natuurlijk reeds wat je reeds downloade. Op aanraden van een kennis heb ik Netlimiter geinstalleerd om zo de upload iets dicht te knijpen. Op die manier kan ik de upload bijvoorbeeld dichtknijpen tot 10 kb/s (80 kbit/s) ipv de maximale 256 kbit/s upload zonder dat de download snelheid veel veranderd.
Gezien ik ook van het nachtsurfen wil gebruikmaken (slechts 1/2 van de hoeveelheid telt mee voor die limiet) wilde ik ook de sheduler van netlimiter gebruiken.
Zodat had ik het volgende voor:
upload beperken tot 1kb tot 12uur 's nachts en daarna via de sheduler tot 10kb.
Dit werkt maar op een bepaald moment crasht netlimiter ("Netlimieter heeft een ongeldige berwerking gemaakt en dient afgesloten te worden"). Dit gebeurd ergens tijdens de nacht en enkel azureus en netlimiter zijn programmas die werken. Wanneer het precies is weet ik niet. Ik heb het reeds overdag getest en het is niet wanneer de sheduler de opload veranderd. Het is dus op een willekeurig moment.
De kennis die mij dit aangeraden heeft en ook Azureus gebruikt heeft dit niet.
Zijn er nog die dit meegemaakt hebben?
Is er iets aan te doen? Herinstalleren van Netlimiter?
Gezien ik ook van het nachtsurfen wil gebruikmaken (slechts 1/2 van de hoeveelheid telt mee voor die limiet) wilde ik ook de sheduler van netlimiter gebruiken.
Zodat had ik het volgende voor:
upload beperken tot 1kb tot 12uur 's nachts en daarna via de sheduler tot 10kb.
Dit werkt maar op een bepaald moment crasht netlimiter ("Netlimieter heeft een ongeldige berwerking gemaakt en dient afgesloten te worden"). Dit gebeurd ergens tijdens de nacht en enkel azureus en netlimiter zijn programmas die werken. Wanneer het precies is weet ik niet. Ik heb het reeds overdag getest en het is niet wanneer de sheduler de opload veranderd. Het is dus op een willekeurig moment.
De kennis die mij dit aangeraden heeft en ook Azureus gebruikt heeft dit niet.
Zijn er nog die dit meegemaakt hebben?
Is er iets aan te doen? Herinstalleren van Netlimiter?