Netsky.p@mm

Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Berichten
247
Op 2 pc's op mijn werk vind mijn virusscanner ( Norman) 1 infecteerd bestand met als diagnostische melding: Netsky.p@mm.
De ene pc is een server met windows 2000 server.
De andere pc is een werkstation met windows 2000. Deze krijgt ook allemaal mailreacties dat de verstuurde mailtjes vanaf die pc een virus bevatten.

Beide pc's geven aan dat dit geinfecteerde bestand kan worden verwijderd maar als ik de optie "opschonen" kies krijg ik een error 00000026h en wordt er niks verwijderd.
Daarna heb ik de removal tool van symantec gedownload en gedraaid maar deze vind niks!
Daarna weer met Norman gescand en die vind weer dezelfde infecteerde bestanden die niet verwijderd kun nen worden.

Ik vind dit allemaal wel heel vreemd want zijn deze pc's nu geinfecteerd of niet???
 
Heb je het al in de veilige modus geprobeerd?
 
je kunt aan de hand van deze beschrijving checken of je systeem daadwerkelijk besmet is.
 
Die removal tool van symantec had ik dus al gedraaid en die kon niks vinden.

In dat verhaal van Norman staat een registersleutel vermeld die het virus aanmaakt en die zie ik ook niet staan.

Op zich lijkt het systeem dus virusvrij.

Er is vanochtend nog wel een update van Norman gedownload. Dus ik zal in de loop van de dag nog een keer Norman laten scannen. Als hij wat vind zal ik de exacte locatie van dat virus wel even posten en ook proberen of Norman het aangetroffen virus in veilige modus wel kan verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan