• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Netto werkdagen in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgr

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2001
Office versie
Microsoft 365
Met een korte code probeer ik het getal van de netto.werkdagen in een cel te krijgen, maar ik zie iets over het hoofd, want het werkt niet: ik krijg een foutmelding op de tweede regel.
Code:
Sub AantalDagen()

AantalDagen = Application.WorksheetFunction.Networkdays(DATE(year(today()),1,1),TODAY(),feest))
    [A2].Value = AantalDagen

End Sub

Bijlagen

• Microsoft Visual Basic for Applications 14-8-2011 150142.jpg
    Microsoft Visual Basic for Applications 14-8-2011 150142.jpg
    17,3 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Maak er een functie van:
Code:
Function AantalDagen()

AantalDagen = Application.WorksheetFunction.Networkdays(DATE(year(today()),1,1),TODAY(),feest))

End Function

Dan in Cel A2:
= AantalDagen()

Laatst bewerkt:
Gevonden

Code:
Sub Aantaldagen()

Dim Aantaldagen

Start = DateSerial(Year(Date), 1, 0)
    Einde = Date

Aantaldagen = Application.WorksheetFunction.NetworkDays(Start, Einde, Sheets("feest").Range("A1:A43"))
    [A2].Value = Aantaldagen

End Sub

Laatst bewerkt:
Maak er een functie van
Edmoor,

Dank voor je reactie. Was ondertussen zelf ook doorgegaan en heb de oplossing in #3 gezet. Ik heb in A2 een getal nodig omdat daar een schuifbalk aan gekoppeld is en het getal terug moet kunnen naar 1.

Edit: wilde het bestand toevoegen waarin ik het toepaste maar het is te groot geworden, dus moet ik verwijzen naar mijn site, klik daar op vakantierooster

Laatst bewerkt:
Ok dan.
We plaatsten tegelijkertijd onze post ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan