Goedemiddag,
Ik heb een vraag waarbij ik hoop dat jullie hier antwoord op kunnen geven.
Ik heb een formulier gemaakt waarin storingen binnen het bedrijf gemeld worden.
Ik heb als bijlage dit formulier toegevoegd.
Bekijk bijlage Helpmij.xlsm
De kolommen betekenen:
Kolom A: Is een datum waarop een formulier terug moet zijn (niet interessant voor jullie)
Kolom B: Netto werkdagen die over zijn om storing op te lossen (storing dient binnen 21 dagen opgelost te zijn, wordt bepaald door einddatum (kolom D) te verminderen met huidige datum = aantal netto werkdagen)
Kolom C: Datum van melding
Kolom D: Einddatum (=kolom C + 21 dagen)
Kolom E + F: Omschrijving storing (wanneer hier wat ingevuld wordt komt automatisch de datum in kolom C middels formule uit mijn vorige topic)
Kolom G: Status (keuze middels gegevensvalidatie)
Nu luidt mijn vraag als volgt:
Ik zou graag willen dat wanneer ik de status in kolom G op Gereed (één van de keuzes uit gegevensvalidatie) zet, dat kolom B stopt met netto werkdagen te berekenen. Oftewel: het getal wat er op dit moment staat mag morgen niet anders zijn.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben voor jullie.
Is dit niet het geval, dan hoor ik dat graag!!
Ik heb een vraag waarbij ik hoop dat jullie hier antwoord op kunnen geven.
Ik heb een formulier gemaakt waarin storingen binnen het bedrijf gemeld worden.
Ik heb als bijlage dit formulier toegevoegd.
Bekijk bijlage Helpmij.xlsm
De kolommen betekenen:
Kolom A: Is een datum waarop een formulier terug moet zijn (niet interessant voor jullie)
Kolom B: Netto werkdagen die over zijn om storing op te lossen (storing dient binnen 21 dagen opgelost te zijn, wordt bepaald door einddatum (kolom D) te verminderen met huidige datum = aantal netto werkdagen)
Kolom C: Datum van melding
Kolom D: Einddatum (=kolom C + 21 dagen)
Kolom E + F: Omschrijving storing (wanneer hier wat ingevuld wordt komt automatisch de datum in kolom C middels formule uit mijn vorige topic)
Kolom G: Status (keuze middels gegevensvalidatie)
Nu luidt mijn vraag als volgt:
Ik zou graag willen dat wanneer ik de status in kolom G op Gereed (één van de keuzes uit gegevensvalidatie) zet, dat kolom B stopt met netto werkdagen te berekenen. Oftewel: het getal wat er op dit moment staat mag morgen niet anders zijn.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben voor jullie.
Is dit niet het geval, dan hoor ik dat graag!!