• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Netto werkdagen tellen stoppen bij status gereed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Euro010

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2013
Goedemiddag,

Ik heb een vraag waarbij ik hoop dat jullie hier antwoord op kunnen geven.
Ik heb een formulier gemaakt waarin storingen binnen het bedrijf gemeld worden.
Ik heb als bijlage dit formulier toegevoegd.

Bekijk bijlage Helpmij.xlsm

De kolommen betekenen:

Kolom A: Is een datum waarop een formulier terug moet zijn (niet interessant voor jullie)
Kolom B: Netto werkdagen die over zijn om storing op te lossen (storing dient binnen 21 dagen opgelost te zijn, wordt bepaald door einddatum (kolom D) te verminderen met huidige datum = aantal netto werkdagen)
Kolom C: Datum van melding
Kolom D: Einddatum (=kolom C + 21 dagen)
Kolom E + F: Omschrijving storing (wanneer hier wat ingevuld wordt komt automatisch de datum in kolom C middels formule uit mijn vorige topic)
Kolom G: Status (keuze middels gegevensvalidatie)

Nu luidt mijn vraag als volgt:

Ik zou graag willen dat wanneer ik de status in kolom G op Gereed (één van de keuzes uit gegevensvalidatie) zet, dat kolom B stopt met netto werkdagen te berekenen. Oftewel: het getal wat er op dit moment staat mag morgen niet anders zijn.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben voor jullie.
Is dit niet het geval, dan hoor ik dat graag!!

Let op: Wanneer de status op bijvoorbeeld in behandeling staat moet de teller in kolom B wel doortellen, enkel status Gereed moet hij stoppen.

Zoiets
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    [B][COLOR="#FF0000"]If Target.Count > 1 Then Exit Sub
    If Not Intersect(Target, Range("G9:G" & Range("G" & Rows.Count).End(xlUp).Row)) Is Nothing Then
        If Target.Value = "Gereed" Then Target.Offset(, -5).Value = Target.Offset(, -5).Value
    End If[/COLOR][/B]
    Select Case Target.Column
        Case 5
            Call KolomC("C", Target.Row)
    End Select
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan