• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Netto werkuren in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Welies

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Beste mensen,

In bijgevoegd bestand wil ik in cel E2 het aantal netto werkuren inzichtelijk maken, rekening houdend met de jaarlijkse feestdagen en 8 werkuren per werkdag. NETTO.WERKDAGEN doet eigenlijk wat ik wil alleen het omzetten naar uren werkt niet (omdat alles in dagen wordt uitgedrukt, blijft ie op 24 uur staan)

Alvast dank voor de gouden tip.

Gr. Vincent

Bijlagen

Hallo VenA,

Dank voor de uitwerking. Wat ik niet begrijp is dat de uitkomst in E2 nu 1.15 aangeeft terwijl dit 1.10 minuten moet zijn. Hetezelfde geldt voor E3: 0.18 ipv 0.29 minuten, etc. Of heeft dit met de notatie te maken?

Vincent

Zie de opmerking in mijn vorige reactie.

1,15 is de numerieke weergave van de tijd 1 uur en (15/100*60) uur. In excel kan je deze waarde delen door 24 en dan de getalnotatie aanpassen in tijd. In de standaard tijdnotatie geeft excel geen tijden weer die groter zijn dan 23:59:59. Hiervoor moet je de aangepaste notatie gebruiken. (:mm:ss)

Bijlagen

Beste VenA,
Bestaat er een mogelijkheid dat ook de weekenden uitgesloten worden in de formule? Die worden nu meegeteld als werkdag, maar dat is niet de bedoeling.
Gr. Vincent

Volgens mij worden de weekenden niet meegeteld. In jouw voorbeeld in rij 10 van 17-04 t/m 03-05 dit zijn ± 17 dagen 17*8=136 uur. in deze periode valt 1 feestdag (30-04) = 128 uur en waarschijnlijk twee weekenden = 128-(4*8) = 96 uur. Dus de weekenden worden niet meegeteld.

Bijgevoegd het bestand wat ik er van gemaakt hebt. Dit bestand bevat een aantal voorbeelden waarbij:

1. De weekenden doorberekend lijken te worden
  2. De nachten ook meegeteld lijken te worden

Enige wijziging is dat er gerekend dient te worden binnen de tijden van een werkdag (cel Q2 & Q3). Geen idee of dit mogelijk is door middel van een formule.

Gr. Vincent

Bekijk bijlage netto_uren.xls

Hoi Sylvester,
Ja dat klopt en dan alleen van maandag tm vrijdag en de feestdagen uitgesloten.

Gr. Vincent

en als begintijd= 8:00 is en eindtijd=18:00
dan geldt 12 uur werktijd
of geldt ook dan maximaal 8 uur werktijd per dag is max????

Vincent,
Als je de vraag als opgelost zet en daarna toch nog een vraag stelt dan bereik je enkel de mensen die reeds gereageerd hebben op de vraag.
Dus terug je vraag als onopgelost plaatsen.
Bij deze heb ik een poging gedaan. De oplossing staat in kolom R en is meteen in tijdsnotatie ;mm;ss
Je kan deze verplaatsen waar je ze wilt hebben. dus heb je kolom K heb je niet meer nodig.

Bijlagen

@Sylvester,
Ik zie al waar mijn fout zit. De nettowerkdagen moeten omgezet worden naar 10u in plaats van 24u.
Ook uw resultaat bij het derde geval is fout je komt 10u te kort.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@ Sylvester
Ik had niet gezien dat je er feestdag bijgeplaatst had.

Sylvester en Plongske,

De sheet werkt zoals ik het nu kan beoordelen naar behoren. Dank voor jullie hulp!

Gr. Vincent

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan