• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Netto werkuren in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kom toch nog even bij jullie in de lucht. De formule laat namelijk, bij ontvangst (kolom H) en einde (kolom J) een uur verschil te weinig zien in kolom L (zie bijlage). Bij een afwijkende ontvangst en einde datum gaar het wel goed voor zover ik kan zien. Waar wordt dit door veroorzaakt?

Gr. Vincent

Bekijk bijlage netto_werkuren.xls

de laatste versie van Plongske ( post 17) werkt goed
echter als je rekening wil houden met feestdagen dan moet het nog een beetje aangepast worden.
eventueel kun je dan voorbeeld (post 16 ) gebruiken met vba zie rode cellen .

@
allen,
Zeer vreemd. als ik de tijden uit# 22 invoer in die van #17 is het resultaat wel juist.
@ Sylvester,
Wat zou er nog moeten aangepast worden? Er wordt toch rekening gehouden met de feestdagen. Of zie ik nog iets over het hoofd?

Plongske, sorry:o
ik moest in (post 17) voor de juiste antwoorden kijken in kolom R
en niet in kolom L
het enige verschil met mijn antwoorden zit in de seconden

Laatst bewerkt:
All,

Ik dacht dat de formules naar behoren werkte, echter zit er een foutje in die ik niet kan achterhalen. In bijgevoegd voorbeeld zie je als uitkomst in L2 staan 1 uur, terwijl dit 2 uur zou moeten zijn.
Iemand een idee hou dit kan én hou dit op te lossen?

Mvg,
Vincent

Bekijk bijlage netto_werkuren.xls

Als de waarde in K2 wel goed is kan je deze in L2 zetten
PHP:
=K2/24

Vincent,
Plaatst deze formule in L2
PHP:
=(TIJDWAARDE(UUR($J2)&":"&MINUUT($J2))-$Q$2)+($Q$3-TIJDWAARDE(UUR($H2)&":"&MINUUT($H2)))+((NETTO.WERKDAGEN($H2;$J2;$O$2:$O$11)-2)/24*UUR(Q$3-Q$2))
De fout zat in de vermenigvuldiging op het einde.
Ik was ervan uitgegaan dat er 10 u per dag gewerkt werd (uit vorig bijlagen) dus een vaste waarde
Nu wordt de vermenigvuldiging gemaakt door het aantal uren tussen de eindtijd en begintijd.
Sorry voor de fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan