Netwek-onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

omejan

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2006
Berichten
221
Hallo,

Dat hele netwerk-gebeuren is voor mij abacadabra, vandaar ook deze vraag.
Het netwerkje op mijn pc (Windows98 se, kabel UPC-Chello) bestond in het verleden uit drie onderdelen nl.
- Client : Client for Microsoft-netwerken
- Netwerkadapter : Realtek RTL8139(A/B/C/8130) PCI Fast Ethernet NIC
- Protocol : TCP/IP

De Primaire netwerkaanmelding was Client for Microsoft-netwerken. "Bestanden en printers delen" stond uit.

Nu heb ik gemerkt dat sommige zaken op de pc een stuk sneller verlopen wanneer ik die client verwijder en de Primaire netwerkaanmelding op Windows-aanmelding zet (andere opties zijn er dan niet).
Bijvoorbeeld het programma Process Explorer (Sysinternals) start onmiddelijk op terwijl het in de oude situatie 20 sec. of langer duurde voordat het venster hiervan werd geopend (wat is ie dan aan het doen?).
Wel is het zo dat nu een venstertje met de boodschap "Uw netwerk is niet compleet. Wilt U doorgaan?" getoond wordt als ik via configuratiescherm de netwerkinstellingen wil bekijken/aanpassen.
Mijn vraag is nu : Zijn aan deze laatste instellingen ook nog (eventueel verborgen) nadelen verbonden?
 
Beiden zijn goed.
Windows aanmelding dan moet je inloggen en dan zoekt die naar het netwerk.
 
jean42 zei:
Beiden zijn goed.
Windows aanmelding dan moet je inloggen en dan zoekt die naar het netwerk.

In dat geval is die client een overbodige luxe en laat ik installatie daarvan achterwege. Levert snelheidswinst op en dan neem ik die "niet compleet" melding maar voor lief. Het inloggen is een éénmalige handeling. Komt ie nu niet meer mee.
Bedankt.:thumb:

Blijf wel zitten met de vraag waar start Process Explorer zoveel tijd aan kwijt is als de client wel geïnstalleerd is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan