Netwerk 95, XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha Devil

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
1 sep 2002
Berichten
16.493
Besturingssysteem
macOS Sonoma
Goedenmiddag,

Ik heb na lang zwoegen een netwerkje aangelegt tussen mijn Laptop(Pentium 1 nog wat, Windows 95) en de gewone pc (Zie mijn Systeem)

Nu heb ik alles aangesloten(kabels, Lan-switch etc.), Ip-adressen zijn als volgt:

Laptop: 192.168.0.3 Subnet 255.255.255.0
Pc : 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0

Nu wou ik ff kijken of het allemaal goed werkte door via Netmeeting een chat te starten.

Het probleem is als volgt:

Ik kan vanaf beide pc's netmeeting starten en dan vinden ze elkaar wel, maar wanneer ik een chat wil starten, krijg ik nx op het scherm van de andere computer(degene waaar ik het naar toe stuur)

Ik heb al geprobeerd te pingen, het resultaat was dat ik vanaf mijn laptop de pc wel kon vinden maar vanaf de pc de laptop niet...:confused: Ook staan er geen mappen bij "Mijn Netwerklocaties" terwijl ik op beide pc's mappen heb gedeeld

Nog iets vreemds, ik heb laatst een pc geleend(AMD XP 2500+ Win XP) en die ook in het netwerk gehangen, ook bij deze kon ik de pc niet vinden maar ik kon wel naar mijn Laptop

Weet iemand wat het probleem kan zijn??
 
Heb je op je pc een firewall draaien? Zet deze eens uit. Als het wel werkt moet je je firewall even instellen.
 
Ik heb idd een Fire-wall, en je zit daar helemaal goed mee want ik heb hem uitgeschakeld en nu kan ik beide pc's vinden op de laptop en op de pc:thumb:

maar hoe stel ik nu mijn firewall in?? ik kan hem moeilijk altijd uitzetten
 
Ik heb dubbel-klik op het icoontje gedaan en kwam in het Norton SystemWorks 2003 scherm terecht, dus neem aan dat hij daar bij hoort :confused:
 
Ik heb NIS 2003. Daar moet je naar de pesoonlijke firewall. Vervolgens kiezen voor configureren, op het tabblad lokaal netwerk klikken. En bij betrouwbaar het IP van in jouw geval de laptop als adres invoeren. Je kan ook de wizard starten.

Misschien dat het in systemworks net iets anders loopt, maar echt veel verschillen van NIS (Norton Internet Security) zal het niet.
 
Tis gelukt, op deze manier:

1. Dubbelklik op het firewall icoontje in mijn taakbalk
2. Bij "Persoonlijke Firewall" het menu "Internetzonebeheer" gekozen
3. Toen op "Toevoegen" geklikt en de catagorie "Een netwerkadres gebruiken" gekozen
4. Mijn Ip-adres ingevoerd en op OK geklikt


bedankt voor je hulp :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan