netwerk 98 eerste editie

• Onderwerp starter Onderwerp starter mat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mat

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Kan ik een netwerk maken met windows eerste edite
of moet het perse se zijn?

Ik heb geprobeerd om de eerste editie over te schrijven mer se maar dat doet hij niet?

Hoi

Met win98 1e editie kan je gewoon gebruikmaken van het netwerk.

Waarom kan de SE niet installeren dan? foutmeldingen? cd kapot? moet normaal echt geen probleem zijn.

Die Windows SE moet dan wel een upgradeversie zijn en niet een zogenoemde OEM-versie.

ja kan natuurlijk formateren en dan opnieuw installeren, die windows 98 se. Maar dat is natuurlijk off-topic. Waarom zou het een probleem zijn om een netwerk te maken met 98 1ste editie?

Als ik de tweede editie eroverheen wil schrijven
doet hij de setup en contole en dan geeft hij de melding deze versie van win 98 kun je niet upgraden?
Raar Maar waar.

Als ik de pc op de router aan sluit kan ik niet in de router komen om de instellingen goed te zetten wat te doen?
Groeten.

Heb je bij tcp/ip instellingen zelf het ipadres opgegeven of krijgt de pc een ipadres?

ik heb hem op automatisch een ip adres verkrijgen staan
dus van de router.
Maar als ik contact wil maken met de router gaat dit niet terwijl ik wel met een andere pc nog op de router zit.

Ja met die andere zit ik op internet (zit wel een xp versie op)
ik denk dat hij niet via de externe adapter naar de router kan.

Nee niet via de router wel via een usb modem,nu heb ik er een netwerkkaart ingezet maar eerst zij hij dat er in de bios geen irq adres was en dat ik deze instelling moest veranderen. Later pikte hij de kaart wel .

Dus op dit moment zit er een netwerkkaart in die pc en die is verbonden met de router?

Wordt je netwerkkaart goed herkend in apparaatbeheer? en wat voor een ipadres heeft de 98 pc nu?

De netwerk kaart word nu goed herkent Je bedoeld toch de externe toegangsadapter?
Het ip adres weet ik niet want ik heb de pc niet bij de hand

Als je de pc niet bij de hand hebt wordt het lastig helpen.

Het is toch handiger dat je bij de pc bent om eea te controlleren

Maandag avond Ongeveer 19.00 uur ga ik weer beginnen aan de pc mischien dat ik weer kan inhaken op dit probleem wel onder een ander mail adres

Normaal gesproken moet het geen probleem zijn om je pc met windows 98 op een netwerk aan te sluiten. heb laatst zelf nog een netwerk aangelegd met een pc die draait op win xp en een pc die draait op win 98. Beide pc's hadden een netwerkkaart. internetaansluiting in de ingang van je router en twee kabels van de uitgangen van de router naar de netwerkkaarten van de pc's. Op de eerste alle abonnementsgegevens ingevuld van de kabelprovider. Op de andere doe je wizard internetconectie. je geeft aan dat je al een internetprovider hebt en dat je via lan werkt. nu gewoon de gegevens invullen alleen niet het zelfde email als op de eerste. kan ook gewoon bij email hotmail invullen ofzo. en dan moet alles gewoon werken, deed het bij mij in ieder geval wel

Geplaatst door natascha26
Normaal gesproken moet het geen probleem zijn om je pc met windows 98 op een netwerk aan te sluiten. heb laatst zelf nog een netwerk aangelegd met een pc die draait op win xp en een pc die draait op win 98. Beide pc's hadden een netwerkkaart. internetaansluiting in de ingang van je router en twee kabels van de uitgangen van de router naar de netwerkkaarten van de pc's. Op de eerste alle abonnementsgegevens ingevuld van de kabelprovider. Op de andere doe je wizard internetconectie. je geeft aan dat je al een internetprovider hebt en dat je via lan werkt. nu gewoon de gegevens invullen alleen niet het zelfde email als op de eerste. kan ook gewoon bij email hotmail invullen ofzo. en dan moet alles gewoon werken, deed het bij mij in ieder geval wel

Waarom zet je de gegevens niet van je ISP in je router??
kan je op je eigen pc's 2 IP adressen aanmaken. werkt een stuk makkelijker.

Op dit moment geeft hij aan als ik bij uitvoeren ipcnf
intyp kan geeni irQ vinden.
Als je bij de netwerk kaart kijkt eigenschappen geeft hij aan dat in de bios geen irq word afgegeven,en dat deze eerst moet worden ingesteld.
Ik heb in de bios gekeken maar kan niets vinden wat ik om moet zetten wie HELPT.
groetjes Mat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan