Netwerk aanleggen thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyonder

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2004
Berichten
5
Wat betreft het instellen van een netwerk ben ik een leek.

Ik zou graag het volgende willen bij mij thuis:

Een netwerk met 3 pc's via de kabel.
Hoe gaat dit in zijn werk?

Wij hebben hier een kabel modem staan en die zit met een UTP kabel verbonden met 1 van onze pc's. Op deze pc kunnen wij ook gewoon internetten. Maar nou wil ik graag een netwerk en internet gaan delen op 3 pc's.

Volgens mij gaat het op de volgende manier:

Een kabelmodem -> Router -> Server + 2 netwerkaarten -> andere 2 pc's. Hoe stel ik dit allemaal in en heb ik wel een router nodig?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Nee dat gaat niet zo, het gaat Een Kabel Modem -> Router -> 3 pc's

Je router is je server
 
Laatst bewerkt:
Oke weer iets wijzer. Maar hoe ga ik dit nou allemaal doen?

En wat voor kabel heb je nodig om de kabelmodem op de router aan te sluiten? En het is allemaal Win XP dus het gaat zowat allemaal automatisch, dus als ik dit aansluit, heb ik dan gelijk een netwerk? en kan ik dan ook met alledrie pc's op het internet?
 
Van de modem naar de router heb je straight utp nodig en van de router naar de pc's ook.

Als alles in de router goed staat en in xp staat tcp/ip op automatisch zou het gelijk moeten werken.

Om een netwerk te hebben dien je wel mappen gedeeld te hebben
 
Oke geen crossed utp kabels dus. Maar als het dan in een netwerk staat kan ik dan ook gelijk met de drie pc's op het internet? of moet ik dat eerst ook nog delen?
 
Nee je kan dan met 3 pc's op internet, je moet wel aangeven wat voor verbinding jij hebt ( op die pc's ) soms hoeft dat niet, maar meestal wel
 
Dat was alles? Dus ik heb een router nodig, 4 straight UTP kabels en dan alles aansluiten en dan heb ik een netwerk en kan ik met alle computers op het internet.

Moet ik verder ook nog speciale software hebben?
 
Speciale software om het netwerk draaiend te krijgen hoeft niet. Wel op alle stations een virusscanner installeren en naar eigen keuze een firewall
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan