Netwerk adapter doet het niet, (meer) eminent em1010 rev. 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0148

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe computer,
en ik wou mijn LAN verbinding gebruiken, maar de adapter die ik gebruik om de kabel in te doen, doet het niet, hij deed het wel op de oudere pc altijd, waarschijnlijk moet ik een driver hebben (?) denk ik (kan nergens op google, een gratis, werkende driver hiervoor vinden). maar dat hoefte niet op windows xp, (nu gebruik ik windows 7).
graag een oplossing:

netwerk adapter: eminent em1010 rev. 2

ps: de usb van de adapter, heb ik in vershillende poorten gedaan, maar zonder resultaat.
het enige wat er gebeurt bij de adapter is: het lampje blijft groen branden, normaal had ik heel soms dit probleem op windows xp, maar dat loste ik toen op door de usb er uit te halen, en er na een tijdje terug in te stoppen, maar hier werkt dat niet.
er is dus ook geen verbinding mogelijk.
graag hulp.

pps: waar kan ik de hardware vinden voor als er toevallig een stuurprogramma voor is geinstalleerd met fouten? ik ben nieuw met windows 7

EDIT: net onder linux geprobeert, daar doet ie het wel, dus het heeft iets met windows 7 te maken en de adapter, maar wat?

Laatst bewerkt:
ja het kan ook wel, maar ik ben gewent via een adapter, daardoor zie ik hoe de verbinding is, door het lampje.

EDIT: oke het is opgelost, dankzei wampier
oplossing: de driver hier downloaden: http://downloads.eminent-online.com/EM1010-Rev2-Windows.zip dankzei de chat.

ik ben toen naar apparaatbeheer gegaan, en overige, en daar stond USB to LAN converter, dus toen het stuurprogramma laten vinden door de locatie van de driver te geven. en nu doet ie het weer, erg bedankt wampier :)

EDIT2: oh, error53 ik zie dat jij ook al een link had gepost, naja, alsnog bedankt.

Mooi mooi, is je vrijdagmiddag ook weer goed (en de mijne) :)

En de mijne was al goed!
Je had de drivers in mijn link onder technische specificaties dus niet eens opgemerkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan