Netwerk adapter niet gevonden, wel in device manager

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathijsv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2016
Berichten
4
Hoi allemaal,

Sinds gisteren heb ik problemen met mijn "Intel 82578DC network adapter". De dag ervoor werkte het nog prima. Gisteren begon het probleem met een knipperend signaal. Als ik bijvoorbeeld een ping naar de router uitvoerde kreeg ik 1 van de 10 pakketjes terug. Andere apparaten hadden gewoon internet via diezelfde kabel. Ik heb geprobeerd de driver te verwijderen via de device manager. Tijdens het opnieuw installeren van de drivers gaf de software aan dat er geen Intel(R) network adapters gevonden zijn in deze computer. Dus heb ik de conclusie getrokken dat de netwerkkaart kapot was.

Vandaag heb ik een nieuwe PCIe x1 netwerkkaart binnen gekregen, deze heb ik geïnstalleerd en is ook te zien in de device manager. Deze netwerkkaart heeft hetzelfde probleem bij het installeren van de drivers. "No Intel(R) Adapters are present in this computer". Zonder de drivers heb ik helemaal geen internet, dus weet ik niet of het knipperende signaal aan de oude netwerkkaart lag.

Ik heb al geprobeerd om:
Intel Network Adapter Driver installeren ("No Intel(R) Adapters are present in this computer")
Intel Chipset drivers te installeren (dit geeft een unknown error?)
Update drivers in device manager (dit duurt lang en geeft uiteindelijk een timeout)
Update drivers in device manager en de drivers zelf selecteren. Windows geeft hier aan dit de meest recente drivers zijn.
De BIOS instellingen terug naar de defaults te zetten.

Heeft iemand nog meer ideeën wat ik zou kunnen proberen?





overige info over de NICs:
(oud) Intel(R) Gigabit Network Connection
PCI\VEN_8086&DEV_10F0&SUBSYS_025E1025&REV_05
PCI\VEN_8086&DEV_10F0&SUBSYS_025E1025
PCI\VEN_8086&DEV_10F0&CC_020000
PCI\VEN_8086&DEV_10F0&CC_0200

(nieuw) Intel Gigabit CT Desktop Adapter
PCI\VEN_8086&DEV_10D3&SUBSYS_A01F8086&REV_00
PCI\VEN_8086&DEV_10D3&SUBSYS_A01F8086
PCI\VEN_8086&DEV_10D3&CC_020000
PCI\VEN_8086&DEV_10D3&CC_0200
 
Installeer de moederbord chipset drivers voor LAN.
 
Hoi Edmoor, bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad de intel chipset drivers van het moederbord geprobeerd te installeren, hierbij kreeg ik een unknown error zonder enige informatie. Ik ben er niet zeker van of ik het goede type heb geselecteerd. Ik heb de volgende tools gebruikt om de naam/serienummer van mijn moederbord te achterhalen:

wmic :wmic.png
msinfo32 :msinfo32.png
dxdiag : dxdiag.png

Op deze site staan alle Packard Bell computers / drivers, maar kon mijn serienummer niet vinden.
http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/content/download

Weet jij toevallig welke driver het is?
 
Kijk hier (= Intel® Ethernet Adapters Connections CD)
Na uitpakken staan voor je nieuwe én voor je oude adapter drivers in de submappen
PRO1000\Winx64\NDIS62
en
PRO1000\Winx64\NDIS63

[
Ik ga van Windows 10 64-bit uit. Voor 32-bit staan ze in
PRO1000\Win32\NDIS62
en
PRO1000\Win32\NDIS63
]

Lees ook dat:
Windows® 10 updates may cause driver installation issues

This issue is resolved in Microsoft Hot Fix*. See the Microsoft Support sites at:

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3140745

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3140743

Early Windows® 10 updates may cause driver installs to time out or fail due to extended wait time (up to 4 minutes per Ethernet port). In most cases, despite the timeout, the driver installs correctly and is usable.

If the driver does not install correctly, retry the installation process. Intel® PROSet for Windows* Device Manager relies on correctly installed drivers. This issue has not been observed when using the initial Release to Market (RTM) version of Windows 10.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Bedankt voor je bericht, de bijgevoegde drivers gaven hetzelfde probleem, en via Windows de drivers selecteren gaf inderdaad die 4 minuten timeout.
Uiteindelijk heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd en dit loste het probleem op. In een nieuw geïnstalleerde Windows werkten de drivers die jij aanraadde inderdaad wel.

Het probleem is hierbij opgelost,

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan