netwerk adapter probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beide netwerken in die schermafdruk zijn er via je LAN-verbinding, vandaar dat ik Wifi er niet bij betrokken heb... En ik heb het verhaal over VPN er (niet voor niets!) als "vergezocht" bij gezet...

Zou handig zijn geweest als je ook teruggemeld had of je die Fix-it hebt geprobeerd en of die het gewenste resultaat had?

Tijs.

Op de uitschakeling van IPv6 heb ik (alhoewel misschien niet duidelijk) gereageerd in post #18. Dat heeft geen effect.

Ik heb een Fix-it in posting #19 gelinkt, heb je daar helemaal overheen gelezen?

Tijs.

Tijs, je schreef:
Ik heb een Fix-it in posting #19 gelinkt, heb je daar helemaal overheen gelezen?
>>
>>
Ja, sorry, daar had ik inderdaad over heen gelezen. Ik heb inmiddels via die website een reparatiepoging uit laten voeren maar dat heeft geen verandering gebracht.

Lange Pier shreef:
http://www.bleepingcomputer.com/download/roguekiller/
Draai deze eens, en die onderin staat ook, ADWcleaner
>>
>>
Roguekiller vond geen problemen.

ADW vond:

***** [ Bestanden / Mappen ] *****
Bestand Gevonden : C:\Users\Peter\AppData\Local\Temp\DriverDetective.exe

***** [ Register ] *****
Gegevens Gevonden : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings [ProxyOverride] - *.local
Sleutel Gevonden : HKLM\SOFTWARE\Classes\Installer\Features\93BAD29AC2E44034A96BCB446EB8552E
Sleutel Gevonden : HKLM\SOFTWARE\Classes\Installer\Products\93BAD29AC2E44034A96BCB446EB8552E
Sleutel Gevonden : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{A2D81E70-2A98-4A08-A628-94388B063C5E}
Sleutel Gevonden : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products\93BAD29AC2E44034A96BCB446EB8552E

Een engelse tekst die ik vond, geen idee of je er iets mee kan:
a. Zorg ervoor dat je weer in hetzelfde schuitje zit als in de schermafdruk weergegeven in de startposting, dus met twee netwerken, waarvan eentje Onbekend netwerk die als "lokatie" Openbaar heeft.
b. click the icon for the unknown network in network and sharing center, then choose "merge or delete network locations", highlight all the connections and select delete.
Vrij vertaald: Klik het icoontje voor het Onbekend netwerk in Netwerkcentrum, dan klik "Voeg samen of verwijder netwerk locatie", markeer alle verbindingen en kies Verwijderen.

Mogelijk moet je voor b. (eerst) klikken op Volledig overzicht weergeven.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hi Tijs,

Ik heb de stappen gevolgd. De optie 'highlight all the connections and select delete' leverde een beperkt resultaat op: inplaats van twee verbindingen is in dat "Netwerklocaties samenvoegen of verwijderen" scherm nu nog maar een verbinding zichtbaar. En die ene verbinding kan niet worden verwijderd omdat hij volgens de computer in gebruik is en als ik hem highlight blijven de samenvoeg- en verwijder knoppen onderaan in-actief. Een en ander heeft verder geen zichtbare invloed op de situatie gehad.

Hartelijk dank voor de moeite allemaal - ik heb de strijd opgegeven. Er staat een nieuwe install te pruttelen.

Mocht dat het probleem opgelost hebben (ga ik wel vanuit :)), dan niet vergeten om deze vraag als opgelost aan te geven.

Tijs.

't ziet er weer normaal uit... :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan