Netwerk Adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhonicStudios

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2010
Berichten
81
Hallo allemaal,

Ik heb een paar maanden terug mijn oom verloren :(
En zijn computer staat hier nu, best wel goede volgens mij met zo'n I7 core ofzo.
Maar, ik heb 2 problemen, waaronder ik er 1tje hiero vraag.
Thuis heb ik dus draadloos internet, dus ik probeer op die computer van m'n oom (die overigens Windows 7 heeft) te verbinden naar mijn netwerk.
Maar, dat gaat niet, en nu zegt hij dat hij geen netwerk adapter heeft.
Hoewel, bij mijn oom zijn huis, was er toch wel degelijk internet.

Hoe kan ik zorgen dat ik alsnog draadloos internet heb?
En heeft ie ook inderdaad geen netwerk adapter, die computer?
Ik weet ook niet zeker of mijn oom draadloos internet had of niet, het was wel een flat dus tja.. kan misschien met kabel zijn?

Overigens die andere vraag is dat hij de Nvidia GT330 videokaart niet ziet, maar dat zal wel iets met een driver zijn, en als dat niet werkt vraag ik het wel in een andere categorie ;)


Alvast bedankt.
 
`Hallo

Kijk anders even bij apparaatbeheer of er een draadloze netwerk kaart in de PC zit....
via uitvoeren even ingeven 'devmgmt.msc' + Enter kan ook

Gr,

Remy
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik heb gekeken, maar ik zie nergens zoiets, maar wel ethernet controller, usb controller en PCI simple communications controller, die bij overige apparaten staan en overigens allemaal zeggen 'stuur programma niet geinstalleerd'

edit: ik merk nu ook, bij deze pc, heb ik bij apparaat-beheer de categorie 'netwerkadapters', die heb ik dus niet bij die pc van m'n oom
edit2: ik heb 'verborgen apparaten weergeven' daar geklikt, en zie nu het mapje wel, maar er zitten alleen WAN-minipoort dingetjes in.. geen netwerkkaart dus.
Heb je een netwerkkaart nodig om internet te hebben terwijl je kabel gebruikt? zoniet, dan denk ik dat er geen netwerkkaart in zit en m'n oom kabel gebruikte..
Ook heeft iemand mij verteld met zo'n usb adapter ding, dat je dan een soort tijdelijke netwerk adapter hebt ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Eerst maar es alle drivers downloaden en installeren !

Immers: ethernetcontroller is 'n ander woord voor netwerkkaart.

Greetz,

Harry.
 
oei, maar wrm had bij m'n oom dan wel internet? er is niks verandert ofzo.. nou ja.. het wachtwoord is van de pc afgehaald met een programma, maar verder niets
en hoe ga ik downloaden dan? sticky en dan op de pc?

en welke drivers moet ik downloaden? ik heb echt geen idee van ethernet drivers, ja videokaart drivers wel... maar niet van netwerkkaart..
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Onmogelijk dat er internet gebruikt is met deze PC, behalve met een externe adaptor (USB-stick bijv.)

Drivers vind je op de site van de fabrikant van je PC c.q. mobo.

Greetz,

Harry.
 
hmm, en hoe zit dat met die kabel dan? heb je een netwerkkaart nodig als je met kabel werkt?
en hoe duur zijn die externe adapters?
 
Hoi !

Waarom wil je wat gaan kopen terwijl je PC niet correct geinstalleerd is ?

Doe nou maar wat ik heb gezegd in m'n vorige post; het is 'n fluitje van 'n cent.

Bovendien: er zijn nog geen USB-drivers geinstalleerd, dus de USB-poorten werken mogelijk maar matig.

Je download de drivers d.m.v. een andere PC, zet ze op 'n USB-stick, en installeren maar.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Tja, voor 'n diagnose-programma moet je ook downloaden.....op 'n andere PC dus....

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan