Netwerk Adres

• Onderwerp starter Onderwerp starter baart
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baart

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Ik zal me even voorstellen, ik ben een student ICT 2e jaars, maar ik ben ziek geweest en ben er een tijdje uit geweest en nu kom ik weer op school en nu heb ik een opdracht gekregen die ik normalitair wel zou kunnen maken maar ik heb weer ff kennis update nodig
graag zou ik iemand hebben die me kan uitleggen hoe ik deze opdracht kan maken (de antwoorden googlen en posten kan ik ook maar daar leer ik niks van ) dus als hier iemand is die het snapt en het mij wil uitleggen zou ik zeer blij zijn :thumb:

nou hier is die :

je hebt netwerk adres
172.16.53.154/23

1. wat is het (sub)netwerk nummer
2. wat is het broadcast adres
3. wat is het laagst bruikbare IP nummer
4. wat is het hoogst bruikbare IP nummer
5. wat is het max. aantal hosts

Welkom bij helpmij.nl

Kijk eens hier -> :p

puppie zei:
Kijk eens hier -> :p

ik vraag toch niet om mijn huiswerk op te lossen, dit is 1 van de vele sommen, en ik meot weten hoe het moet zo dat ik het daarna ZELF kan doen, lees eens goed ik vraag om UITLEG niet om LOS DIT VOOR MIJ OP

Lees het bericht van ons eens goed.
daarin staat dat wij van jou willen weten wat jezelf hebt gedaan.
en als je uitleg wilt dan kun je dat toch ook aan je leraar vragen......

Oja en hoofdletters schreeuwen zo.........:confused:

nou het eerste wat mij inviel toen ik het adres zag, een klasse B adres, en ik weet ook dan ik /23 moet gebruiken maar verder heb ik echt geen idee meer hoe ik verder moet, ik weet dat het broadcast adres bestaad uit een aantal bits van het netwerk adres dit word bijvoorbeeld 172.0.0.0 maar dit weet ik dus al niet zeker
het laagst bruikbare adres zou 128.0.0.0 kunnen zijn omdat dit het laagste IP adres is in een Klasse B netwerk het hoogste zou dan 191.255.255.255 moeten zijn als het vorige klopt wat ik zeg waar ik niet zeker van ben en het maximaal aantal hosts zou dan 191.255.255.255 - 128.0.0.0 moeten zijn 828 als ik me niet vergis
zo zie je maar dat ik niet niks gedaan heb, nou als iemand kan zeggen nou dat is perfect hoe je het daar hebt staan of nee dat is niet goed en dan kan zeggen hoe het wel moet "bij voorbaat dank"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan